Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gıda Pazarlama GDM 443 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlamanın temel ilkelerini açıklamak, gıda ürünleri pazarlamasında önemli kavramları ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde etkili olan hususlar konusunda farkındalık yaratmak.

Dersin İçeriği

Pazarlama ilkeleri, Tüketici Davranışları, Pazarlama Karması, Ürün, Fiyatlandırma, Tutundurma, Dağıtım, Pazarlama Yönetimi, Pazarlama araştırmaları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gıda pazarlamanın gıda mühendisliği alanındaki önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Gıda pazarlaması bağlamında tüketici ve pazar taleplerini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Gıda ürünleri pazarlaması bağlamında pazar çevresi faktörlerini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Pazarlama kurum ve kanallarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Ürün, fiyat, dağıtım ve promosyon stratejilerini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Gıda ürünlerinin pazarlanmasına ilişkin stratejileri oluşturur ve değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Pazarlama performansını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş ve gıda pazarlaması
2 Pazarlama çevresi ve gıda pazarlamasını etkileyen faktörler
3 Pazar türleri ve Tüketici davranışları
4 Pazarlama araştırmaları ve gıda pazarlaması
5 Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama
6 Pazarlama karması ve yönetimi
7 Ürün yönetimi, gıda ürünü kavramı
8 Ara sınav
9 Fiyatlandırma stratejileri
10 Dağıtım kanal yönetimi
11 Tanıtım ve tutundurma faaliyetleri
12 Pazarlama yönetimi ve performans değerleme
13 Gıda pazarlamasında özel konular
14 Gıda pazarlamasında etik konular
Kaynaklar
Ders Notu

Gıda Pazarlama Ders Notları

Ders Kaynakları

Gıda Ürünleri Pazarlaması, Prof. Dr. Oğuz Yurdakul, Yrd. Doç. A. Ali Koç, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Genel Yayın No:121, 1997, Adana.

Modern Pazarlama, Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK, Prof. Dr. Şuayb ÖZDEMİR, Prof. Dr. Ömer TORLAK, Değişim Yayınları, 2012.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Gıda pazarlamanın gıda mühendisliği alanındaki önemini açıklar
2 Gıda pazarlaması bağlamında tüketici ve pazar taleplerini yorumlar
3 Gıda ürünleri pazarlaması bağlamında pazar çevresi faktörlerini değerlendirir
4 Pazarlama kurum ve kanallarını açıklar
5 Ürün, fiyat, dağıtım ve promosyon stratejilerini yorumlar
6 Gıda ürünlerinin pazarlanmasına ilişkin stratejileri oluşturur ve değerlendirir
7 Pazarlama performansını değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 12 12
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 4