Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makro Programlama | ENM 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL, Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Günümüz iş ortamında mühendislerin mesleki programlardan bile daha fazla kullandıkları elektronik tablo programların başında gelen Excel programını temel özellikleri ile teferruata inmeden tanıtmak, Excel ile programlama yapabilme olarak tanımlanabilecek Makro Programlamayı öğretmek, Excel ile Makro Programlamayı birleştirmek, Makro Programlama ile örnek uygulamalar yapmak. |
Dersin İçeriği | Elektronik Tablo Uygulama Programlarından Microsoft Excel Paket Programının tanıtılması ve sözkonusu programda Makro Programlama gerçekleştirilmesi aşamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektronik Tablo Uygulamalarının temel özellikleri | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | |
2 | Programlama ile elektronik tablo programlarına kazandırdıklarımız ve yapabildiklerimiz | Tartışma, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel temel tanımlar, hücre kavramı,kopyalama-yapıştırma-özel yapıştırma | |
2 | Mutlak ve göreceli referanslar, alan kavramı | |
3 | Genel olarak işlevler, excel’de işlev kavramı | |
4 | Koşullu biçimlendirme | |
5 | Veri Doğrulama | |
6 | Excel-Visual Basic ilişkisi | |
7 | Visual Basic programlama diline genel bakış, temel fonksiyonları | |
8 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar | |
9 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlarda Alan kavramı | |
10 | Excel’de Visual Basic Editörünün temel işlemleri | |
11 | Makro kaydedici ile çalışma | |
12 | Makro programlamada işlev işlemleri, grafik çalışmaları | |
13 | Örnek Uygulamalar | |
14 | Makro Programlama Endüstriyel Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.cagil.sakarya.edu.tr internet adresinde yayınladığım ders notları |
Ders Kaynakları | 1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz, 2. Adım Adım Microsoft Excel XP 2002, Curtis Frye, Arkadaş Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | X | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektronik Tablo Uygulamalarının temel özellikleri | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | |||||||||||||||||||||||
2 | Programlama ile elektronik tablo programlarına kazandırdıklarımız ve yapabildiklerimiz | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |