Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Benzetim | ENM 315 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖZER UYGUN, Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU, Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstri Mühendisliği öğrencilerine farklı yönetim sistemlerini analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla, Benzetim tekniği kullanarak, model kurma ve deney yapma ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Benzetime Giriş veTemel Kavramlar, Benzetim model yapısı ve çeşitleri , Rassal Sayı ve Değişken üretimi ve testleri, Veri analizi ve uygunluk testleri, Kuyruk ve Servis sistemlerinde Benzetim, Stok Yönetiminde Benzetim, Bakım ve yenileme yönetimi modelleri, İmalat sistemlerinde Benzetim Modelleme, Benzetim paketleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistem, Model ve Benzetim kavramları ve ilişkilerini öğretir. | ||
2 | Rassal Sayı ve Rassal değer üretmenin tekniklerini öğretir. ve yorumlama becerisi kazandırır | ||
3 | Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir ve model üzerinde deney yapma yeteneğini kazandırır. | ||
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | ||
5 | Kuyruk ve Servis sistemlerinin modelleme yapılarını öğretir. | ||
6 | Stok Kontrol ve İmalat sistemlerinde benzetim kullanımını kavratır. | ||
7 | Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır. | ||
8 | Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BENZETİME GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR | |
2 | BENZETİM MODEL YAPISI VE AŞAMALARI | |
3 | KESİKLİ OLAY BENZETİMİ VE MODELLEME YAPILARI | |
4 | BENZETİMDE İSTATİSTİK KONULAR-I | |
5 | BENZETİMDE İSTATİSTİK KONULAR-II | |
6 | YÖNETİM OYUNLARI | |
7 | KUYRUK SİSTEMLERİNDE BENZETİM | |
8 | SERVİS SİSTEMLERİ YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
9 | LOJİSTİK SİSTEMLERİ YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
10 | STOK YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
11 | BAKIM YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
12 | İMALAT YÖNETİMİNDE BENZETİM | |
13 | BENZETİM PAKETLERİ İLE MODELEME -1 | |
14 | BENZETİM PAKETLERİ İLE MODELLEME-2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yönetimde Benzetim ve Modelleme:,(ders notları) Prof.Dr. Emin Gündoğar |
Ders Kaynakları | 1. Simulation modelling and analysis by Averill M. Law, W. David Kelton
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistem, Model ve Benzetim kavramları ve ilişkilerini öğretir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Rassal Sayı ve Rassal değer üretmenin tekniklerini öğretir. ve yorumlama becerisi kazandırır | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir ve model üzerinde deney yapma yeteneğini kazandırır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Kuyruk ve Servis sistemlerinin modelleme yapılarını öğretir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Stok Kontrol ve İmalat sistemlerinde benzetim kullanımını kavratır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |