Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstri Mühendisliğine Giriş | ENM 101 | 1 | 3 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve ŞİŞCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders Endüstri Mühendisliği Bölümüne yeni başlayan öğrenciler için; Endüstri Mühendisliğinin tarihsel gelişimi, amaç ve hedefleri, diğer mühendislik disiplinleri ile ilişkisi, Endüstri Mühendisliğinin temel kavram ve konuları ile birlikte kullandığı temel yaklaşım ve araçları, Fakülte ve Bölümün eğitim-öğretim ve araştırma imkanlarını tanıtmayı amaçlayan bir derstir. |
Dersin İçeriği | Temel Kavramlar, Endüstri Mühendisliği tarihi gelişimi, temel konuları ve ilgi alanları, Mühendislik Etiği, Endüstri Mühendisliği için Temel istatistik, Mühendislik Ekonomisi, Yöneylem Araştırması, Verimlilik kavramı ve İş - Metod Etüdü / Ergonomi ilişkisi, Tedarik Zinciri Yönetimi, Kalite Yönetimi, Tesis Planlama, Üretim ve Servis Sistemleri, Benzetim |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstri Mühendisliği tarihsel gelişimi, çalışma alanları ve konuları hakkında bilgi sahibi olma, | ||
2 | Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği ders programını, Fakülte/Bölüm olanaklarını tanıma ve stajlar, Erasmus ve UMDE uygulamarı hakkında bilgi sahibi olma, | ||
3 | Endüstri Mühendisliğinin diğer mühendislik alanları ile ilişkilerini tanımlayabilme, | ||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma, | ||
5 | Endüstri Mühendisliği temel kavramlarını tanımlayabilme, | ||
6 | Bir Endüstri Mühendisi olarak çalıştığı, iş yeri, sektör, küresel ve ulusal ekonomi üzerindeki rolünü, katkısını ve önemini değerlendirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstri Mühendisliğinin Tarihçesi ve EMG Dersinin Tanıtımı, Endüstri Mühendisliği Bölümünün Tanıtımı, İş Sağlığı ve Güvenliği | |
2 | İmalat ve Hizmet Sistemleri Temel Kavramları-Teknoloji Tabanlı Kalkınmada Üretimin Önemi ve Üretimde Yenilikçi Teknolojiler (3D Yazıcılar) Ar-Ge, proje ve temel teknoloji bilgileri hakkında bilgilendirme | |
3 | Tesis Planlama ve Örnek Olaylar, Teknoloji Yönetimi, Ar-Ge, proje ve temel teknoloji bilgileri hakkında bilgilendirme | |
4 | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Malzeme Taşıma Araçları, Örnek Olaylar | |
5 | Yöneylem Araştırması, Örnek Olaylar | |
6 | Endüstri Mühendisliği için İstatistik, Büyük Veri ve İş Analitiği, Ulusal ve uluslararası temel göstergeler | |
7 | İş Etüdü ve Ergonomi, Örnek Olaylar, Stajlar, Erasmus ve UMDE çalışmaları hakkında bilgilendirme, Öğrencileri ilgilendiren Yönetmelikler ve Sınavlarda uyulması gereken kurallar | |
8 | Endüstri Mühendisleri ile Deneyim Paylaşımı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Mühendislik Ekonomisi, Etik ve İletişim | |
11 | Benzetim, Örnek Olaylar | |
12 | Dijital Dönüşüm-IoT-Endüstri 4.0 | |
13 | Yapay Zeka, Örnek Olaylar | |
14 | Yıkıcı Teknolojiler-Blok Zinciri-Sanal Gerçeklik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanacaktır. |
Ders Kaynakları | "Endüstri ve Sistem Mühendisliğine Giriş-Çeviri:Introduction to Industrial and System Engineering", Kula, U., Torkul, O., Taşkın, H., Değişim Yayınları, 2006
"Endüstri Mühendisliğine Giriş", Editör: Öztemel, E., Papatya Yayıncılık, 2009
"Introduction to Industrial and System Engineering", Turner, W.C., Mize, J.H., Case, K.E., Nazemitz, J.W., Pearson, 1993
“Yapay Zeka Optimizasyon Algoritmaları”, Karaboğa, D., Nobel Akademik Yayıncılık, 2018.
"Görsel ve işitsel medya araçları ve materyalleri"
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | X | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstri Mühendisliği tarihsel gelişimi, çalışma alanları ve konuları hakkında bilgi sahibi olma, | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği ders programını, Fakülte/Bölüm olanaklarını tanıma ve stajlar, Erasmus ve UMDE uygulamarı hakkında bilgi sahibi olma, | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Endüstri Mühendisliğinin diğer mühendislik alanları ile ilişkilerini tanımlayabilme, | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma, | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Endüstri Mühendisliği temel kavramlarını tanımlayabilme, | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Bir Endüstri Mühendisi olarak çalıştığı, iş yeri, sektör, küresel ve ulusal ekonomi üzerindeki rolünü, katkısını ve önemini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |