Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi ENM 496 8 5 + 10 10 18
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU
Dersi Verenler Prof.Dr. ORHAN TORKUL, Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL, Prof.Dr. SEMRA BORAN, Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK, Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, Dr.Öğr.Üyesi ENES FURKAN ERKAN,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Öğretim Üyeleri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ilk 3 sınıfta teorik ve pratiğe yönelik dersler alan Endüstri mühendisi adaylarının 1 dönem 16 hafta boyunca İş Dünyası ve Sanayi deki firmalarda uygulamalı çalışmalar ve projeler üzerinde çalışarak öğrendiklerini uygulayarak mezuniyet öncesinde mühendislik deneyimi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Diğer derslerde öğrenilenlerin sanayi ve işdünyasında ortaya çıkan karmaşık problemlerin çözümlerini yaşayarak öğrenme hedefine yönelik olarak imalat ve hizmet sistem faaliyetlerinin planlanması, kontrolü, yönetimi üzerinde uygulamalı çalışmalar için gerekli yöntemler...

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir işletmenin İmalat/hizmet süreci ve Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir Gezi / Gözlem, Gözlem, Performans Değerlendirme,
2 Bir işletmenin Kalite Yönetim sisteminin çalışmasını öğrenir. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
3 Bir işletmenin Tesis Yerleşimi hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Bir işletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Bir işletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
6 Bir işletmenin Stok ve Depo Yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
7 Bir işletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
8 Bir işletmenin Çizelgeleme problemlerinin çözüm yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
9 Bir işletmenin Mali Sistem, Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
10 Bir işletmenin Yönetim Bilişim Sistemi?nin çalışması konusunda bilgilenir. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
11 Bir işletmenin İnsan Kaynakları Yönetim sisteminin çalışmasını fiili olarak gözler ve deneyim kazanır. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
12 Bir işletmenin Bakım-Onarım Yönetimi sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmenin İmalat/hizmet süreçlerinin inceleme ve analizi
2 İşletmenin Organizasyonel yapı ve İnsan Kaynakları Yönetim Sisteminin incelemesi ve analizi
3 İşletmenin Kalite Yönetim sisteminin inceleme ve analizi
4 İşletmenin Tesis Yerleşim yapısının inceleme ve analizi
5 İşletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetlerinin inceleme ve analizi
6 İşletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerinin inceleme ve analizi
7 İşletmenin Stok Yönetimi sisteminin inceleme ve analizi
8 İşletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerinin inceleme ve analizi
9 İşletmenin Çizelgeleme problemlerinin inceleme ve analizi
10 Ara Sınav
11 İşletmenin Mali Sisteminin inceleme ve analizi
12 İşletmenin Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi sürçlerinin inceleme ve analizi
13 İşletmenin Yönetim Bilişim Sistemi inceleme ve analizi
14 İşletmenin Bakım-Onarım ve diğer destek yönetim sistemlerinin inceleme ve analizi
Kaynaklar
Ders Notu

 

Endüstri Mühendisliği ile ilgili tüm uygulamalı kitaplar
Ders Kaynakları
Endüstri Mühendisliği ile ilgili tüm uygulamalı kitaplar
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
1 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
1 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
2 En az bir yabancı dil bilgisi.
2 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
2 Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
2 Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
3 Bireysel çalışma becerisi.
3 Etkin sunum yapabilme becerisi.
3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
4 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5
6 X
7 X
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9
10 X
11 X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Bir işletmenin İmalat/hizmet süreci ve Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir 3 3 3 3 3 3
2 Bir işletmenin Kalite Yönetim sisteminin çalışmasını öğrenir. 3 3 3 3 3 3
3 Bir işletmenin Tesis Yerleşimi hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. 3 3 3 3 3 3
4 Bir işletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. 3 3 3 3 3 3
5 Bir işletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur.
6 Bir işletmenin Stok ve Depo Yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir
7 Bir işletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur.
8 Bir işletmenin Çizelgeleme problemlerinin çözüm yaklaşımları konusunda deneyim kazanır.
9 Bir işletmenin Mali Sistem, Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.
10 Bir işletmenin Yönetim Bilişim Sistemi?nin çalışması konusunda bilgilenir.
11 Bir işletmenin İnsan Kaynakları Yönetim sisteminin çalışmasını fiili olarak gözler ve deneyim kazanır.
12 Bir işletmenin Bakım-Onarım Yönetimi sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Performans Görevi (Uygulama) 2 140 280
Ödev 1 5 5
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Toplam İş Yükü 444
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 17,76
Dersin AKTS Kredisi 18