Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | ENM 496 | 8 | 5 + 10 | 10 | 18 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL, Prof.Dr. SEMRA BORAN, Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK, Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, Dr.Öğr.Üyesi ENES FURKAN ERKAN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Öğretim Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ilk 3 sınıfta teorik ve pratiğe yönelik dersler alan Endüstri mühendisi adaylarının 1 dönem 16 hafta boyunca İş Dünyası ve Sanayi deki firmalarda uygulamalı çalışmalar ve projeler üzerinde çalışarak öğrendiklerini uygulayarak mezuniyet öncesinde mühendislik deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Diğer derslerde öğrenilenlerin sanayi ve işdünyasında ortaya çıkan karmaşık problemlerin çözümlerini yaşayarak öğrenme hedefine yönelik olarak imalat ve hizmet sistem faaliyetlerinin planlanması, kontrolü, yönetimi üzerinde uygulamalı çalışmalar için gerekli yöntemler... |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin İmalat/hizmet süreci ve Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir | Gezi / Gözlem, Gözlem, | Performans Değerlendirme, |
2 | Bir işletmenin Kalite Yönetim sisteminin çalışmasını öğrenir. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
3 | Bir işletmenin Tesis Yerleşimi hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Bir işletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bir işletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Bir işletmenin Stok ve Depo Yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Bir işletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Bir işletmenin Çizelgeleme problemlerinin çözüm yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | Bir işletmenin Mali Sistem, Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
10 | Bir işletmenin Yönetim Bilişim Sistemi?nin çalışması konusunda bilgilenir. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
11 | Bir işletmenin İnsan Kaynakları Yönetim sisteminin çalışmasını fiili olarak gözler ve deneyim kazanır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
12 | Bir işletmenin Bakım-Onarım Yönetimi sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin İmalat/hizmet süreçlerinin inceleme ve analizi | |
2 | İşletmenin Organizasyonel yapı ve İnsan Kaynakları Yönetim Sisteminin incelemesi ve analizi | |
3 | İşletmenin Kalite Yönetim sisteminin inceleme ve analizi | |
4 | İşletmenin Tesis Yerleşim yapısının inceleme ve analizi | |
5 | İşletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetlerinin inceleme ve analizi | |
6 | İşletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerinin inceleme ve analizi | |
7 | İşletmenin Stok Yönetimi sisteminin inceleme ve analizi | |
8 | İşletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerinin inceleme ve analizi | |
9 | İşletmenin Çizelgeleme problemlerinin inceleme ve analizi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | İşletmenin Mali Sisteminin inceleme ve analizi | |
12 | İşletmenin Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi sürçlerinin inceleme ve analizi | |
13 | İşletmenin Yönetim Bilişim Sistemi inceleme ve analizi | |
14 | İşletmenin Bakım-Onarım ve diğer destek yönetim sistemlerinin inceleme ve analizi |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu |
|
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | |||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | |||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin İmalat/hizmet süreci ve Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
2 | Bir işletmenin Kalite Yönetim sisteminin çalışmasını öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
3 | Bir işletmenin Tesis Yerleşimi hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
4 | Bir işletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
5 | Bir işletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Bir işletmenin Stok ve Depo Yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Bir işletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Bir işletmenin Çizelgeleme problemlerinin çözüm yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Bir işletmenin Mali Sistem, Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Bir işletmenin Yönetim Bilişim Sistemi?nin çalışması konusunda bilgilenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Bir işletmenin İnsan Kaynakları Yönetim sisteminin çalışmasını fiili olarak gözler ve deneyim kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Bir işletmenin Bakım-Onarım Yönetimi sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 140 | 280 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 444 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 17,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 18 |