Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İmalat Sistemlerinde Benzetim Uygulama Örnekleri ENM 462 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

BENZETİM (ENM 315)

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. AYŞEGÜL AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bilgisayarlı simülasyon becerisini geliştirmek ve Örnek çalışmaları inceleyerek deney pratiğini arttırmaktır.

Dersin İçeriği

Örnek benzetim modelleri, Örnek lisans bitirme projeleri, Örnek fabrika uygulamaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 BİLGİSAYAR ORTAMINDA MODEL KURMAYI VE SİMULE ETMEYİ ÖĞRETİR Eğitsel Oyun, Proje, Performans Değerlendirme,
2 SİMULASYON SONUÇLARINI OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRİR Eğitsel Oyun, Proje, Performans Değerlendirme,
3 ÖĞRENCİLERE GELECEKTE ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ OLARAK İYİLEŞTİRMELERİ OLASI FABRİKA UYGULAMALARI İÇİN DENEYİM KAZANDIRIR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Başlangıç modeli - Operasyon modeli
2 Rota modeli - Konveyör modeli
3 İşçi modeli - Olasılık modeli
4 Duruşlar (Önleyici bakım) modeli - Makrolar modeli
5 Vardiya modeli - Senaryo modeli
6 Atölye modelleri 1-6 (Kütüphane modelleri ile öğrenme)
7 Pekiştirici model
8 Veri dağılımını belirleme - Simülasyon ile optimizasyon
9 Örnek Lisans Bitirme Projeleri1- Ak Makara San. Tic. Ltd. Şti’nin Pellet Üretim Planlama Problemlerinin Benzetim Tekniği ile İyileştirilmesi
10 Örnek Lisans Bitirme Projeleri2- Etkin Depo Yönetimi: Tam Sayılı Doğrusal Programlama ve Simülasyon Teknikleri ile Raf Alanı Optimizasyonu
11 Örnek Lisans Bitirme Projeleri3- Yalın Üretim Teknikleriyle Yamazumi (İş Yükü Dengeleme) Simülasyonu
12 Örnek Fabrika Uygulamaları-1
13 Örnek Fabrika Uygulamaları-2
14 Örnek Fabrika Uygulamaları-3
Kaynaklar
Ders Notu

Aydın, A. Promodel programı ile imalat sistemlerinde benzetim uygulama örnekleri (2024). Türkiye: Sakarya Yayıcılık. ISBN:978-605-7688-37-8

Promodel Programı İle İmalat Sistemlerinde Benzetim Uygulama Örnekleri (Dr. Ayşegül Aydın) Fiyatı, Yorumları, Satın Al - Kitapyurdu.com

Ders Kaynakları

1-Harrel, C., Ghosh, K. B., Bowden, R. (2000). Trainning Workbook. America: Promodel Company.

2-Ghosh, B., Bowden, R., Gladwin, B., Harrel, C. (2022). Simulation Using Promodel (Fourth Edition). America: Cognella Academic Publishing.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; X
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. X
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 BİLGİSAYAR ORTAMINDA MODEL KURMAYI VE SİMULE ETMEYİ ÖĞRETİR 4 4
2 SİMULASYON SONUÇLARINI OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRİR 5 5
3 ÖĞRENCİLERE GELECEKTE ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ OLARAK İYİLEŞTİRMELERİ OLASI FABRİKA UYGULAMALARI İÇİN DENEYİM KAZANDIRIR 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 0
1. Ara Sınav 0
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 4 4
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4