Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmalat Sistemlerinde Benzetim Uygulama Örnekleri | ENM 462 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | BENZETİM (ENM 315) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞEGÜL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | BİLGİSAYARLI SİMÜLASYON BECERİSİNİ GELİŞTİRMEK VE ÖRNEK ÇALIŞMALARI İNCELEYEREK DENEY PRATİĞİNİ ARTTIRMAKTIR. |
Dersin İçeriği | ÖRNEK BENZETİM MODELLERİ, ÖRNEK LİSANS BİTİRME PROJELERİ, ÖRNEK FABRİKA UYGULAMALARI |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | BİLGİSAYAR ORTAMINDA MODEL KURMAYI VE SİMULE ETMEYİ ÖĞRETİR | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | SİMULASYON SONUÇLARINI OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRİR | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | ÖĞRENCİLERE GELECEKTE ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ OLARAK İYİLEŞTİRMELERİ OLASI FABRİKA UYGULAMALARI İÇİN DENEYİM KAZANDIRIR | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başlangıç modeli - Operasyon modeli | |
2 | Rota modeli - Konveyör modeli | |
3 | İşçi modeli - Olasılık modeli | |
4 | Duruşlar (Önleyici bakım) modeli - Makrolar modeli | |
5 | Vardiya modeli - Senaryo modeli | |
6 | Atölye modelleri 1-6 (Kütüphane modelleri ile öğrenme) | |
7 | Pekiştirici model | |
8 | Veri dağılımını belirleme - Simülasyon ile optimizasyon | |
9 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri1- Ak Makara San. Tic. Ltd. Şti’nin Pellet Üretim Planlama Problemlerinin Benzetim Tekniği ile İyileştirilmesi | |
10 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri2- Etkin Depo Yönetimi: Tam Sayılı Doğrusal Programlama ve Simülasyon Teknikleri ile Raf Alanı Optimizasyonu | |
11 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri3- Yalın Üretim Teknikleriyle Yamazumi (İş Yükü Dengeleme) Simülasyonu | |
12 | Örnek Fabrika Uygulamaları-1 | |
13 | Örnek Fabrika Uygulamaları-2 | |
14 | Örnek Fabrika Uygulamaları-3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Harrel, C., Ghosh, K. B., Bowden, R. (2000). Simulation Using Promodel. Amerika: McGraw-Hill Education. 2-Ghosh, B., Bowden, R., Gladwin, B., Harrel, C. (2022). Simulation Using Promodel (Fourth Edition). Amerika: Cognella Academic Publishing.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | |||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | BİLGİSAYAR ORTAMINDA MODEL KURMAYI VE SİMULE ETMEYİ ÖĞRETİR | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | SİMULASYON SONUÇLARINI OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRİR | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | ÖĞRENCİLERE GELECEKTE ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ OLARAK İYİLEŞTİRMELERİ OLASI FABRİKA UYGULAMALARI İÇİN DENEYİM KAZANDIRIR | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |