Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim Teknolojileri ve Endüstriyel Uygulamalar | ENM 450 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | -Edinilen üretim yöntem ve teknolojilerinin, ürün ve süreç tasarım işlemlerinin hatırlatılarak, güncel üretim teknolojileri ile uygulamaları hakkında bilgilendirmek, - Mühendislik-endüstriyel malzemelerin ve ilgili üretim yöntemleri ilişkilerinin kurulabilmesi becerisini kazandırmak. - Akıllı üretim sistemleri gibi ileri teknoloji sistemlerini imalat malzeme ve süreçleri ile ilişkilendirebilme ve uygulama önerisi sunmalarını sağlamak. - Endüstri 4.0, ileri üretim teknolojileri ve ileri malzemeler ile endüstriyel uygulama örnekleri vermek.
|
Dersin İçeriği | Üretim yöntem ve teknolojileri, ürün ve süreç tasarım işlemleri hakkında bilgilendirme yapılması, mühendislik-endüstriyel malzemelerin tanıtılması ve üretim yöntemleri ilişkilerinin kurulabilmesi becerisinin kazandırılması. Bahsedilen yöntemlerle ilgili olarak endüstriyel uygulama örneklerinin verilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri mühendislik malzemelerini ve imalat yöntemlerini tanıma | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Malzeme ve imalat türü ilişkisini kurabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tasarım faaliyetlerinin önemini kavrama | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Enstrüman, tezgah, ekipman ve fikstür tanıma, imalat şekli ile ilişkisini kurabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim-İmalat Kavramları ve Mühendislerin Rolü | |
2 | Ürün ve Süreç Tasarımı ve Yaşam Döngüsündeki Önemi | |
3 | Dijital dönüşüm kapsamında İmalat mühendisliğinde güncel araştırma konuları ve gelişme eğilimleri | |
4 | Üretimdeki gelişmelerin sebepleri, etkili teknolojiler ve süreçler | |
5 | Temel Endüstriyel Mühendislik Malzemeleri ve Eldesi, Seçimi | |
6 | İmalat tezgah ve ekipmanları-İleri Teknolojiler | |
7 | İmalat Tezgah ve Ekipmanları-Enstrümantasyon-İLeri Teknolojiler | |
8 | Tasarım ve Prototipleme Teknolojileri | |
9 | Vize | |
10 | Modern İmalat Yöntemleri-Endüstriyel Uygulama Örnekleri | |
11 | Modern İmalat Yöntemleri-Endüstriyel Uygulama Örnekleri | |
12 | Akıllı Sistemler ve Üretimde Uygulamaları | |
13 | NanoTeknoloji-Nano Malzeme Ve İmalat-Endüstriyel Uygulamaları | |
14 | Proje değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri- Muammer Gavas, Mustafa Aydın, Mustafa Yaşar, Yahya Altunpark, Seçkin Yayınevi, 4. Baskı, 2015, İmalat Aksiklopedisi, İnkılap Yayınevi, Hidayet Erbil, Endüstri Mühendisleri İçin İmalat Süreçleri, Doğan Erol, Berna Ulutaş, Seçkin Yayınevi İmal Usulleri, Selahaddin Anık, Adnan Dikicioğlu, Murat Vural. Birsen Yayınevi İmal Usulleri, Prof. Dr. Yusuf Şahin İmalat Yöntemleri, Nanoteknoloji, Plastikler, Toz Metalürjisi,Hızlı Prototipleme, Osman Yazıcıoğlu, Oğuz Borat, Seçkin Yayıncılık İLeri Malzemeler Bilim ve Teknolojileri- Tarık Baykara, Nobel Akademik Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | |||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | |||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri mühendislik malzemelerini ve imalat yöntemlerini tanıma | 2 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
2 | Malzeme ve imalat türü ilişkisini kurabilme | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Tasarım faaliyetlerinin önemini kavrama | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Enstrüman, tezgah, ekipman ve fikstür tanıma, imalat şekli ile ilişkisini kurabilme | 3 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 150 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |