Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Staj I ENM 399 6 0 + 1 1 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA,
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğr. Üyesi Ayten YILMAZ YALÇINER

Dr.Öğr. Üyesi Tülay KORKUSUZ POLAT

Dr.Öğr. Üyesi Nevra AKBİLEK

Arş.Gör. Ayşegül YILMAZ

Arş.Gör. Onur CANPOLAT

Arş.Gör. Seda Hatice GÖKLER

Arş.Gör. Meryem Nur MORGÜL TUMBAZ

Arş.Gör. Mehmet TAŞ

Arş.Gör. Furkan YENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İmalat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yerinde tanınması, atölyelerin incelenmesi ve derslerde anlatılan teorik bilgi ve yöntemlerin işletmelerdeki uygulamalarının tecrübe edilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletmenin örgüt şemasını çizebilir, üretim ve diğer tüm işletmecilik fonksiyonlarının hangi birimler tarafın meydana getirildiğini, birimler arası ilişkileri, yetki ve sorumlulukları ve görev tanımlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Atölye yerleşiminin krokisini çizebilir, mevcut atölye yerleşim tipinin değerlendirir ve kullanılan tezgâhların işlevselliği hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
3 İşletmedeki bakım planlama sistemi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Tesisin ısıtma havalandırma, aydınlatma ve gürültü faktörlerinin verimliliği ne dereceetkilediğini işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından inceler ve işletmede alınan iş güvenliği önlemleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
5 İşletmedeki birimler arası bilgi akışının nasıl sağlandığını ve elde edilen bilgilerin karar vermesüreçlerine nasıl yansıtıldığı hakkında bilgi sahibi olur. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 İşletmenin personel seçimi, işe alıştırma, işletme içi eğitim, işe özendirme çalışmalarını inceler. Soru-Cevap,
7 Üretimde kullanılan hammadde ve malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
8 Seçilen bir ürüne ait imalat sürecini işlem, kontrol(muayene), taşıma, gecikme, depolamafaaliyetlerinin bulunduğu iş akış şeması yardımıyla açıklayabilir ve seçilen bir iş istasyonu için iş basitleştirmeye yönelik bir metot etüdü çalışması yapabilir Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
9 Seçilen bir ürüne ait teknik resmi çizebilirve standart zamanın hesaplayabilir. Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
10 İşletmede kullanılan işletim sistemleri, programlama dilleri ve paket programları hakkında bilgi sahibi olur ve işletmedeki herhangi bir problemi ele alarak herhangi bir programlama dilinde program yazabilir. Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
11 İşletme içerisinden belirlenen herhangi bir probleme ilişkin bir model kurabilir, modelin bir paket program yardımıyla çözdürerek ve sonuçlarını yorumlayabilir. Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
12 İşletmede müşteriye sunulan hizmetler için, müşteri memnuniyetini sürekli kılmak amacı ile belirlenmiş ve günün koşullarına göre düzenlenen uygulamalar ve politikalar hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmenin tanıtılması (Adı, Çalışma konusu, Kuruluş yeri ve Kısa tarihçesi,, işletme türü, kaynakları ve sermaye yapısı, üretim kapasitesi, yıllık satış miktarları ve çalışan sayısı, üretim miktarı vs..)
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 İşletmenin örgüt şemasını çizebilir, üretim ve diğer tüm işletmecilik fonksiyonlarının hangi birimler tarafın meydana getirildiğini, birimler arası ilişkileri, yetki ve sorumlulukları ve görev tanımlarını bilir.
2 Atölye yerleşiminin krokisini çizebilir, mevcut atölye yerleşim tipinin değerlendirir ve kullanılan tezgâhların işlevselliği hakkında bilgi sahibi olur.
3 İşletmedeki bakım planlama sistemi hakkında bilgi sahibi olur.
4 Tesisin ısıtma havalandırma, aydınlatma ve gürültü faktörlerinin verimliliği ne dereceetkilediğini işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından inceler ve işletmede alınan iş güvenliği önlemleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 İşletmedeki birimler arası bilgi akışının nasıl sağlandığını ve elde edilen bilgilerin karar vermesüreçlerine nasıl yansıtıldığı hakkında bilgi sahibi olur.
6 İşletmenin personel seçimi, işe alıştırma, işletme içi eğitim, işe özendirme çalışmalarını inceler.
7 Üretimde kullanılan hammadde ve malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur.
8 Seçilen bir ürüne ait imalat sürecini işlem, kontrol(muayene), taşıma, gecikme, depolamafaaliyetlerinin bulunduğu iş akış şeması yardımıyla açıklayabilir ve seçilen bir iş istasyonu için iş basitleştirmeye yönelik bir metot etüdü çalışması yapabilir
9 Seçilen bir ürüne ait teknik resmi çizebilirve standart zamanın hesaplayabilir.
10 İşletmede kullanılan işletim sistemleri, programlama dilleri ve paket programları hakkında bilgi sahibi olur ve işletmedeki herhangi bir problemi ele alarak herhangi bir programlama dilinde program yazabilir.
11 İşletme içerisinden belirlenen herhangi bir probleme ilişkin bir model kurabilir, modelin bir paket program yardımıyla çözdürerek ve sonuçlarını yorumlayabilir.
12 İşletmede müşteriye sunulan hizmetler için, müşteri memnuniyetini sürekli kılmak amacı ile belirlenmiş ve günün koşullarına göre düzenlenen uygulamalar ve politikalar hakkında bilgi sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sözlü Sınav 1 120 120
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5