Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | ENM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL, Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER, Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, Doç.Dr. ALPER KİRAZ, Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN, Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU, Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR, Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK, Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA, Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR, Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, Doç.Dr. SAFİYE SENCER, Dr.Öğr.Üyesi ENES FURKAN ERKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Endüstri Mühendisliği derslerinde edindikleri bilgilere dayalı olarak, bölüm öğretim elemanları danışmanlığında yürüteceği teorik ve/veya pratik (deneysel) bilimsel bir araştırmayı, tez halinde, belirlenmiş formata uygun olarak yazılı ve sözlü olarak sunmasıdır. Bu kapsamda Endüstri Mühendisliği yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencinin; -Ele aldığı bir sistemi, süreci, cihazı, teknolojiyi veya ürünü ihtiyaçlar doğrultusunda, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, test etme, model sunma ya da tasarlama fonksiyonlarını yerine getirmesi ya da -Bir imalat/hizmet sistemindeki problemi ele alarak çözüm sunması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci endüstri mühendisliği bölümüne ait konularda bitirme çalışması yapıp rapor halinde sunduğu çalışmayı jüri önünde savunacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırma: Öğrenci, endüstri mühendisliği ile ilgili bir konuda problemi tanımlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırma | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Öğrencilere veri toplama, uygulama becerisi kazandırma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Öğrencilere uygun yöntem ve tekniklerle problem çözme becerisi kazandırma | Gezi / Gözlem, Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırma, sözlü ve yazılı sunma becerisi kazandırma | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme çalışması konusunun araştırılması, problemin tespiti | |
2 | Bitirme çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
3 | Kavramsal çalışma ve kaynak taraması | |
4 | Kavramsal çalışma ve kaynak taraması | |
5 | Kavramsal çalışma ve kaynak taraması | |
6 | Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi, sistematik bir düzende literatür, amaç ve gerekçe oluşturulması | |
7 | Metodoloji çalışması: Yapılması gereken çalışmaları belirleme, yöntem ve tekniklerin seçimi | |
8 | Uygulama çalışması için veri eldesi/Uygulama çalışması materyallerinin toplanması | |
9 | Uygulamaya geçiş, tespit edilen endüstri mühendisliği yöntem ve teknikleri ile gerekli hesaplamaları ve analizleri yapma | |
10 | Uygun yöntem ve araçlarla sonuçları analiz etme ve değerlendirme | |
11 | Bitirme tezinin uygun formatta dokümante edilmesi | |
12 | Bitirme tezinin uygun formatta dokümante edilmesi | |
13 | Danışman tarafından son kontrollerin gerçekleştirilmesi | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması, tez teslimi ve sözlü olarak sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | X | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırma: Öğrenci, endüstri mühendisliği ile ilgili bir konuda problemi tanımlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | 0 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | |||||||||||||||||||||||||
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırma | 0 | 2 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Öğrencilere veri toplama, uygulama becerisi kazandırma | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Öğrencilere uygun yöntem ve tekniklerle problem çözme becerisi kazandırma | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırma, sözlü ve yazılı sunma becerisi kazandırma | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 254 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |