Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | ENM 320 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, tedarik zinciri yönetimi içinde üretim planlama ve kontrol dışındaki tüm süreçlerin işleyişinin öğrencilere öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Malzeme ve Lojistik Yönetimine Giriş, Tedarik Süreci İşlemleri, Satınalma Yönetimi, Malzeme Hareketleri ve Stok Kontrol, Stok Yönetimi, Depo Yönetimi ve Otomasyonu, Satış Süreci ve Talep Yönetimi, Sevkiyat Yönetimi, Dağıtım Kaynakları Planlaması, Nakliye Yönetimi ve Araç Çizelgeleme, Tedarik ve Dağıtım Ağı Tasarımı, Tersine Lojistik ve Dış Kaynak Kullanımı, Ulusal ve Uluslararası Lojistik |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, tedarik öncesi tedarikçi seçimi ve sonrası tedarikçi değerlendirme kriterlerini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Satınalma sipariş açma, kabul ve iade işlemlerinin nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
3 | Bir imalat işletmesindeki malzeme hareketlerinin etkilerinin neler olduğunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
4 | Stok kontrol politikalarını uygulamayı öğrenir.. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Depo yönetiminde otomasyonun nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
6 | Satış sürecinde izlenecek yolu ve müşteriye teslim tarihi vermenin yöntemlerini öğrenir. | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sevkiyat ve dağıtım planlaması konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Araç Rotalama ve çizelgeleme ile ağ tasarımı tekniklerini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
9 | Lojistik ile ilgili farklı kavramlar konusunda bilgilenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzeme ve Lojistik Yönetimine Giriş | |
2 | Tedarik Süreci ve Satınalma Yönetimi/ Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM) | |
3 | Stok Yönetimi (Stok Değerleme/Stok Maliyetleri/Stok Devir Hızı) | |
4 | Stok Kontrol Sistemleri | |
5 | Depo Yönetimi | |
6 | Depo Otomasyonu | |
7 | Satış ve Sevkiyat | |
8 | Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) | |
9 | Dağıtım Kaynakları Planlaması | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Nakliye Sistemleri | |
12 | Araç Rotalama ve Çizelgeleme | |
13 | Tedarik Zinciri (Lojistik Sistem) Ağı Tasarımı | |
14 | Tersine Lojistik ve Dış Kaynak Kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Endüstriyel Malzeme ve Lojistik Yönetimi, Prof. Dr. Emin Gündoğar, Sakarya Yayıncılık, Aralık 2018 |
Ders Kaynakları | 2) Purchasing and Materials Management: Text and Cases |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, tedarik öncesi tedarikçi seçimi ve sonrası tedarikçi değerlendirme kriterlerini öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Satınalma sipariş açma, kabul ve iade işlemlerinin nasıl yapılacağını kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Bir imalat işletmesindeki malzeme hareketlerinin etkilerinin neler olduğunu öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Stok kontrol politikalarını uygulamayı öğrenir.. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Depo yönetiminde otomasyonun nasıl yapılacağını kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Satış sürecinde izlenecek yolu ve müşteriye teslim tarihi vermenin yöntemlerini öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Sevkiyat ve dağıtım planlaması konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Araç Rotalama ve çizelgeleme ile ağ tasarımı tekniklerini öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Lojistik ile ilgili farklı kavramlar konusunda bilgilenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |