Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Yönetim Uygulamaları | ENM 432 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleceğin yöneticilerine işletmelerde değer yaratabilmeleri için; işletmeleri etkileyen iç ve dış çevre faktörleri değerlendirebilme, işletmenin kuvvetli ve zayıf yönlerini ortaya çıkarabilme, işletmenin çevreye uyumunu sağlayabilme ve bununla ilgili gerekli analizleri yapabilme yeteneğini geliştirme, karşılaşılan fırsat ve tehditleri belirleyebilme, bu kapsamda hedefleri belirleyebilme, stratejik fayda sağlama, rakiplerle kıyaslama yapabilme vb yetenekleri, bilgiyi ve deneyimi sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | strateji, stratejik yönetim ve temel kavramları, stratejik planlama, durum analizi, stratejik amaç ve hedef belirleme, performans göstergelerinin belirlenmesi, stratejik analizlerin yapılması, örnek olaylar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme stratejilerinin belirlenmesi ile ilgili temel kavramları yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Stratejik analiz araçlarını ve bu analizlerin strateji geliştirmedeki rolünü bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, | |
3 | İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İşletme için durum analizi yapabilir | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bir işletme için strateji belirleyebilir | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Stratejik plan hazırlamasını bilir ve yorumlar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
7 | Performans programı hazırlamasını bilir ve yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Strateji kavramı ve stratejinin önemi | |
2 | Stratejik yönetim ve stratejik yönetim ile ilgili genel kavramlar | |
3 | Stratejik yönetim süreçleri | |
4 | Stratejik planlama | |
5 | Durum analizi (SWOT analizi) - özdeğerlendirme | |
6 | Durum analizi (SWOT analizi) - dış değerlendirme | |
7 | Stratejik amaç belirleme | |
8 | Stratejik hedef belirleme | |
9 | Performans göstergelerinin belirlenmesi | |
10 | Performans programı-bütçe ilişkisi | |
11 | Stratejik fayda analizi | |
12 | Portföy analizi | |
13 | Stratejik yönetim için örnek olay | |
14 | Stratejik yönetim için örnek olay |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Eren E. (2010), "Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası", Beta Basım Yayım 2) Ülgen H., Mirze S.K., (2010), "İşletmelerde Stratejik Yönetim", Beta Basım Yayım 3) Dinçer Ö. (2007), "Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası", Alfa Yayınları 4) Aswathappa K., Reddy G. Sudarsana, (2010), "Strategic Management : Concepts and Cases", Himalaya Pub. House 5) Appannaiah H. R., Narayana Reddy P., Ramanath H. R., (2009), "Strategic Management", Himalaya Pub. House |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | |||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletme stratejilerinin belirlenmesi ile ilgili temel kavramları yorumlayabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Stratejik analiz araçlarını ve bu analizlerin strateji geliştirmedeki rolünü bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | İşletme için durum analizi yapabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Bir işletme için strateji belirleyebilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Stratejik plan hazırlamasını bilir ve yorumlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Performans programı hazırlamasını bilir ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |