Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Servis Sistemleri Yönetimi | ENM 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hizmet sektöründe de geniş çalışma olanaklarına sahip Endüstri mühnedisliği öğrencilerinin servis sektöründeki süreçler, problemler ve çözüm yaklaşımları kunosunda bilgi sahibi olamalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Giriş ve Temel Kavramalar, Tasarım ve İnovasyon, Planlama, Çizelgeleme ve Kontrol, Mali Yönetim, Yer Seçimi ve Yerleşim, Maliyet Kontrol, Gelir Yönetimi ve Fiyatlandırma, Performans Yönetimi, Verimlilik ve Kalite Yönetimi, Bilgi Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Pazarlrmr Yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Servis sistemlerinin karakteristiklerini tanıma | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Farklı servis sistemleri tasarım ve inovasyon yeteneği kazanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Servis sektöründe planlama, çizelgeleme teknikleri konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
4 | Servis sistemlerinin Yer seçimi ve yerleşimi metodlarını kavrar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
5 | Servis sistemlerinde Maliyet Yönetimi ve Kontrol konusundaki farklıları anlar | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, | |
6 | Servis sektöründe Gelir Yönetimi ve Fiyatlandırma hakkında yaklaşımları öğrenir | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje, Gözlem, | |
7 | Servis sistemlerinde Performans Yönetimi tekniklerini öğrenir | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama, | |
8 | Servis sistemlerinde Kalite, Bilgi, İnsan Kaynakları ve Pazarlama Yönetimi farklılıklarını kavrar | Gözlem, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramalar | |
2 | Servis sistemlerinin karakteristikleri | |
3 | Servis sistemlerinde Tasarım ve İnovasyon | |
4 | Servis Sistemlerinde Planlama | |
5 | Servis sistemlerinde Çizelgeleme ve Kontrol | |
6 | Servis sistemlerinde Yer seçimi ve yerleşim | |
7 | Servis sistemlerinde Mali Yönetimi | |
8 | Servis sistemlerinde Maliyet Yönetimi ve Kontrol | |
9 | Servis sistemlerinde Gelir Yönetimi ve Fiyatlandırma | |
10 | Servis sistemlerinde Performans Yönetimi | |
11 | Servis sistemlerinde Verimlilik ve Kalite Yönetimi | |
12 | Servis sistemlerinde Bilgi Yönetimi | |
13 | Servis sistemlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14 | Servis sistemlerinde iş güvenliği ve çevre |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Service Management for Competitive Advantage, James A. Fitzsimmons, Mc Graw Hill 2004. Service Systems Implementation, Haluk Demirkan, Springer Verlag, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Servis sistemlerinin karakteristiklerini tanıma | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Farklı servis sistemleri tasarım ve inovasyon yeteneği kazanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Servis sektöründe planlama, çizelgeleme teknikleri konusunda bilgi sahibi olur | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Servis sistemlerinin Yer seçimi ve yerleşimi metodlarını kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Servis sistemlerinde Maliyet Yönetimi ve Kontrol konusundaki farklıları anlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Servis sektöründe Gelir Yönetimi ve Fiyatlandırma hakkında yaklaşımları öğrenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Servis sistemlerinde Performans Yönetimi tekniklerini öğrenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Servis sistemlerinde Kalite, Bilgi, İnsan Kaynakları ve Pazarlama Yönetimi farklılıklarını kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |