Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal Bilgi Yönetimi ENM 426 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bilgi, bilgi yönetimi, kurumsal bilgi yönetimi tanımlamaları yapılarak bilgi yönetimi modellerini ve modelin nasıl kurulabileceğini öğretmek
Dersin İçeriği TTemel kavramlar (veri, enformasyon, bilgi, bilgi toplumu, bilgi ekonomisi, bilgi temli toplumlar), Bilgi yönetimi, kurumsal bilgi yönetimi, bilgi yönetimi modelleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarını tanımlar ve farkını bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Entelektüel sermaye kavramını tanımlar ve entelektüel sermayenin ölçülmesini yapabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Bilgi Yönetiminin genel yapısını anlatabilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Bilgi Yönetimi modellerini inceleyerek analiz edebilir. Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgi Yönetimine giriş
2 Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarının tanımı, karşılaştırılması
3 Bilginin Sınıflandırılması, Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi (Yeni ekonomi, Bilgi ekonomisinin (yeni ekonominin) özellikleri
4 Entelektüel Sermaye Kavramı, Entellektüel sermayenin temel öğeleri, Entelektüel Sermayenin Ölçülmesi, Bilgi Teknolojileri
5 Bilgi yönetiminin tanımı, Amacı, Özellikleri, Avantajları, Zorlukları
6 Bilgi Yönetimi Sistemleri, Toplam Bilgi Yönetimi ve fonksiyonları
7 Etkin Bilgi Yönetimi Değerlendirme Kriterleri
8 Bilgi Gösterim Metotları
9 Bilgi Gösterim Metotları (Devam)
10 Kurumsal bilgi yönetimi tanımı ve içeriği
11 Bilgi yönetimi model örnekleri
12 Bilgi yönetimi model örnekleri
13 Bilgi yönetimi model örnekleri
14 Bilgi yönetimi konusundaki mevcut uygulamalar ile ilgili genel bir değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Ders ile ilgili sunumlar www.ie.sakarya.edu.tr adresine yüklenecektir.
Ders Kaynakları 1-Öztemel, E., Arslankaya, S., Kurumsal Bilgi Yönetimi Modeli, Doktora tezi
2- Steward, T.A., Entelektüel Sermaye, ISBN 975-7152-23-5, MESS yayınları, Ekim 1997,
3- Davenport, T.H., Düşünerek Yaşayanlar, Bilgi İşçileri ve Temel Özellikleri, ISBN 975-7051-52-7, Çeviren: Vefa Karatay, İstanbul 2006
4- BARUTÇUGİL, İ., Bilgi Yönetimi” , Kariyer yayıncılık, ISBN 975851526-8, 2002
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
1 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
1 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
2 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
2 En az bir yabancı dil bilgisi.
2 Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
2 Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
3 Etkin sunum yapabilme becerisi.
3 Bireysel çalışma becerisi.
3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
4 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
6
7
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9
10
11
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarını tanımlar ve farkını bilir.
2 Entelektüel sermaye kavramını tanımlar ve entelektüel sermayenin ölçülmesini yapabilir.
3 Bilgi Yönetiminin genel yapısını anlatabilir.
4 Bilgi Yönetimi modellerini inceleyerek analiz edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 4