Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurum Mühendisliği ve Kurumsal Modelleme ENM 428 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA CANVAR KAHVECİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğrt.Üyesi Tuba CANVAR KAHVECİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kurum Mühendisliği tanıtılarak kurumların analizi, tasarımı, uygulanması ve işletilmesiyle ilgili temel yöntemler öğretilecektir.

Dersin İçeriği

Sistem ve Sistem Mühendisliği, Kurum ve Kurum Mühendisliği, Kurumsal Analiz Yöntemleri, Kurumsal Tasarım Yöntemleri, Kurumsal Uygulama Yöntemleri, Kurumsal İşletme Yöntemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sistemle ilgili temel kavramları ve Sistem Mühendisliğini tanımak Anlatım, Soru-Cevap,
2 Kurum ile ilgili temel kavramları ve Kurum Mühendisliğini tanımak Anlatım, Soru-Cevap,
3 Kurumların analizinde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
4 Kurumlarda kullanılabilecek tasarım yöntemlerini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
5 Kurumsal uygulama yöntemlerini tanımak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Kurumların işletilmesinde gerekli temel yöntem ve teknikleri tanımak Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sistem ve Sistem Mühendisliği
2 Kurum ve Kurum Mühendisliği
3 Kurumsal Analiz Yöntemleri-I
4 Kurumsal Analiz Yöntemleri-II
5 Kurumsal Analiz Yöntemleri-III
6 Kurumsal Tasarım Yöntemleri-I
7 Kurumsal Tasarım Yöntemleri-II
8 Kurumsal Tasarım Yöntemleri-III
9 Kurumsal Uygulama Yöntemleri-I
10 Kurumsal Uygulama Yöntemleri-II
11 Kurumsal Uygulama Yöntemleri-III
12 Kurumsal Yönetim-I
13 Kurumsal Yönetim-II
14 Kurumsal Yönetim-III
Kaynaklar
Ders Notu

Kurum Mühendisliği ve Kurumsal Performans Yönetimi, Sakarya Üniversitesi, Ders Notu

Ders Kaynakları

1-Rolstadas A. & B. Andersen, Enterprise Modeling: Improving Global Industrial Competitiveness, Kluwer Academic Publishers, London, 2000.
2-Doumeingts G.&J. Browne, Modelling Techniques for Business Process Re-engineering and Benchmarking, Chapman&Hall, London, 1997.
3-Vernadat, F.B.,Enterprise Modeling and Integration: principles and applications, Chapman&Hall, London, 1996.
4- Öztemel E. , İşletmelerde stratejik planlama, Boğaziçi yöneticiler vakfı, İstanbul, Mayıs 2004.
5- Kaplan R.S., Norton D.P., Strateji Haritaları: Gayrimaddi Varlıkları Maddi Sonuçlara Dönüştürmek, Alfa Yayınları, İstanbul, 2006.
6- Whittle R., Myrick C., Enterprise Business Architecture: The Formal Link between Strategy and Results, Auerbach Publications, Florida, 2005.
7- Aktan C.C., Kurallar, Kurumlar ve Düzen: Kurallar ve Kurumların Sosyolojik Temelleri, Sermaye Piyasası Kurulu, Nisan, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Sistemle ilgili temel kavramları ve Sistem Mühendisliğini tanımak
2 Kurum ile ilgili temel kavramları ve Kurum Mühendisliğini tanımak
3 Kurumların analizinde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerini öğrenmek
4 Kurumlarda kullanılabilecek tasarım yöntemlerini öğrenmek
5 Kurumsal uygulama yöntemlerini tanımak
6 Kurumların işletilmesinde gerekli temel yöntem ve teknikleri tanımak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
Toplam 10
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 4