Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Erp Sistemleri | ENM 415 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir kurumsal şirket veya şirketler grubunun tüm yönetim fonksiyonlarını yazılım olarak bünyesinde toplayan ve ERP olarak ismlendirilen sistemlerinin tasarım, kurulum ve işletimi konusunda öğrenciyi bilgi sahibi yapmak |
Dersin İçeriği | ERP nin Gelişimi ve temel Kavramlar, ERP sistemlerinin temel modülleri, Muhasebe ve Finans Yönetim Modülü, Malzeme Yönetim modülü Satınalma, Stok ve Depo Yönetimi), Satış ve Dağıtım sistemi Modülü, , Üretim Veri Yönetimi(Ürün Ağaçları ve İş Akışları), Üretim Planlama Modülü (MPS, MRP, CRP),, Üretim Kontrol İşlemleri Modülü, Kaite ve Bakım Yönetim Modülleriü Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM), Müşteri ilişkileri Yönetimi (CRM), Kurumsal Performans Yönetimi (Balanced Scorecard), İnsan Kaynakları Yönetimi, ERP Paketleri (SAP, Microsoft Dynamics vs. ) tanıtımı ve uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme yönetim fonksiyonlarının etkileşimini öğretir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Entegre sistem kavramının yerleşmesini sağlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
3 | Problem çözme ve sistem tasarımı yeteneğinin geliştirir | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yazılım geliştirme yeteneğinin artırır | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | ERP paketleri seçim kiterlerini öğretir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama, Gözlem, | |
6 | Malzeme Yönetimi temel süreçlerinin işleyişini öğretir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Üretim Ana verilerini (Ürün Ağaçlar ve iş akışları) oluşturulmasını öğretir | Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
8 | Üretim Planlama ve Kontrol sürclerinin çalışmasını öğretir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
9 | Satış süreclerini ve Üretim sistemine entegrasyonu öğretir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
10 | Kalite ve Bakım Yönetim süreçlerini öğretir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ERP sistemleri Gelişimi ve Temel Kavramlar | |
2 | ERP sistemlerinin temel modülleri | |
3 | Malzeme Yönetimi-I (Satınalma ve Tedarik Süreci) | |
4 | Malzeme Yönetimi-II (Stok ve Depo yönetimi) | |
5 | Üretim - Ana Verileri | |
6 | Üretim - Planlama (MPS, MRP, CRP) | |
7 | Üretim - Kontrol İşlemleri | |
8 | Üretim - Maliyetlendirme | |
9 | Satış ve Dağıtım Yönetimi | |
10 | Muhasebe ve Finans Yönetimi | |
11 | Kalite Yönetimi | |
12 | Bakım Yönetimi | |
13 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14 | ERP paketleri ve Seçimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ERP Sistemleri Ders Notları - Prof. Dr. Emin Gündoğar |
Ders Kaynakları | 1. Enterprise Resource Planning (Erp) : The Dynamics of Operations Management 2. Erp : Tools, Techniques, and Applications for Integrating the Supply Chain (St. Lucie Press/Apics Series on Resource Management) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | |||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletme yönetim fonksiyonlarının etkileşimini öğretir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Entegre sistem kavramının yerleşmesini sağlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Problem çözme ve sistem tasarımı yeteneğinin geliştirir | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Yazılım geliştirme yeteneğinin artırır | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | ERP paketleri seçim kiterlerini öğretir | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Malzeme Yönetimi temel süreçlerinin işleyişini öğretir | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Üretim Ana verilerini (Ürün Ağaçlar ve iş akışları) oluşturulmasını öğretir | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Üretim Planlama ve Kontrol sürclerinin çalışmasını öğretir | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Satış süreclerini ve Üretim sistemine entegrasyonu öğretir | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Kalite ve Bakım Yönetim süreçlerini öğretir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |