Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | ENM 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA CANVAR KAHVECİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Mehmet Taş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstriyel İşletmelerde İnsan Kaynaklarının etkin, verimli, uyumlu ve kârlı yönetimi |
Dersin İçeriği | Kadrolama(Personel İhtiyaç Planlaması,Personel Tedarik Kaynakları ve Yöntemleri,Personel Seçme ve Yerleştirme İşlemleri ve Psikoteknik Testler),Bireysel Performans Değerleme Teknikleri(Hedef ve Yetkinlik Bazlı) ,Personel Geliştirme Çalışmaları(Eğitim ve Kariyer Yönetimi),Personel Sicili ve Özlük Hakları Yönetimi,İş Değerleme ve Ücret Yönetimi,Personel Yönlendirme Çalışmaları(Motivasyon,Zaman ve Stres Yönetimi,Değişim ve Çatışma Yönetimi,Kurum Kültürü,Liderlik v.s),Endüstri İlişkileri,Personel Koruma Çalışmaları (İşçi sağlığı ve iş Güvenliği) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstri Mühendislerine üretimin her sürecinde yer alan insan unsurunun başarı,verimlilik ve kârlılıktaki önemini benimsetmek | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Kurumsal insan yönetimi (kadrolama,başarı değerleme,personel geliştirme,yönlendirme,koruma ve endüstriyel ilişkiler) konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Görev tanımına uygun kişilik yapısı belirleme becerisi | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi Genel Tanımlar ve Kavramlar | |
2 | Kadrolama Çalışmaları(İş Analizleri,Zaman ve Metot Etüdleri,İş Gerekleri,Görev Tanımları,Yetki ve Sorumluluklar,Organizasyonel Yapı ve İK’nın yeri ve Önemi) | |
3 | Kadrolama Çalışmaları(Personel İhtiyaç Planlaması,Süreci ve Yöntemleri,Tedarik Süreci ve Kaynakları) | |
4 | Kadrolama Çalışmaları (Personel Seçme ve Yerleştirme Teknikleri,Kişilik Yapıları,Psikoteknik Testler) | |
5 | Performans(Başarı)Değerleme Sistemleri(Hedef Bazlı ve Yetkinlik Bazlı 360°Perf.Değerleme) | |
6 | Personel Geliştirme Çalışmaları(Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi,Eğitim Yöntem ve Çeşitleri,Eğitim Etkinliğinin Ölçülmesi, | |
7 | Personel Geliştirme Çalışmaları (Kariyer Planlama,Kariyer Anket ve Görüşmeleri,Kariyer Basamakları ,Kariyer Haritaları ve Kariyer Sorunları | |
8 | Personel Özlük Hakları ve Personel Sicil Yönetimi, | |
9 | İş Değerleme Çalışmaları, İş Değerleme Süreci,Yöntemleri ,İş Sınıflama ve Derecelendirilmesi | |
10 | Ücret Yönetimi,Ücret Araştırmaları,Ücret Yapısının Kurulması,Ücretleme ve Ücret Sistemleri | |
11 | Personel Yönlendirme (Motivasyon,Liderlik,Zaman ve Stres Yönetimi,Değişim ve Çatışma Yönetimi) | |
12 | Personel Yönlendirme(Kurum Kültürü ve İklimi,Takım Ruhuve Kalite Çemberleri,İletişim Teknikleri,Sağlıklı DüşünmeYöntemleri ,Beyin Fırtınası ve Raporlama Teknikleri, | |
13 | Endüstri İlişkileri(İşçi-İşveren İlişkileri,Sendikalar,Toplu Pazarlık ve Sözleşmeler,Şikayet ,Disiplin ve Öneri Sistemleri,Çevre ve Sivil Toplum Kuruluşları) | |
14 | Personel Koruma Çalışmaları(İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, İlgili Mevzuat,İş Kazaları ve Önleme Yolları) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | “İnsan Kaynakları Yönetimi” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1-BAYRAKTAROĞLU S, “İnsan Kaynakları Yönetimi” Sakarya Kitabevi 2. Baskı Sakarya, 2006 2-DAVID A.D,STEPHEN P.R “Fundamentals Of Human Resource Management”8.Edition,John Wiley&Sons Inc.NJ.USA ,2005 3- DESSLER G “Human Resource Management” Pearson/ Prentice Hall,10.Edition . NJ,USA,2005 4-DE BONO Edward: “Altı Şapkalı Düşünme Tekniği” Remzi Kitapevi 4. Baskı, İstanbul,2004 5-FINDIKÇI İlhami: “İnsan Kaynakları Yönetimi” Alfa Yayınları, 4. Baskı İstanbul, 2002 6-IVANCEVICH J.M “Human Resource Management”McGraw- Hill,9.Edition,USA,2004 7-LENGNICK C. A. “Bilgi Ekonomisinde İnsan Kaynakları LENGNICK M. L. Yönetimi” Dışbank Kitapları,1. Basım, İstanbul 2004 8-LLOYD L.B,LESLIE W R “Human Resource Management” McGraw-Hill,8.Edition, NY,USA,2006 9-MONDY R W,NOE R M “Human Resource Management” Pearson/Prentice Hall,9.Edition NJ,USA,2005 10- SABUNCUOĞLU Zeyyat, “İnsan Kaynakları Yönetimi” Ezgi Kitabevi 1. Baskı,Bursa,2000 11-YILDIZ Gültekin “İş Değerleme ve Ücret Yönetimi” Sakarya Kitapevi,Sakarya, 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstri Mühendislerine üretimin her sürecinde yer alan insan unsurunun başarı,verimlilik ve kârlılıktaki önemini benimsetmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Kurumsal insan yönetimi (kadrolama,başarı değerleme,personel geliştirme,yönlendirme,koruma ve endüstriyel ilişkiler) konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Görev tanımına uygun kişilik yapısı belirleme becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |