Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Finansal Analiz | ENM 438 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Dersin ön koşulu yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Finansal Analiz, işletmenin finansal yönetimindeki kararları doğru verilmesi için geliştirilmiş bir analiz aracıdır. Bu ders, işletmenin finansal yönetim konusunda belirtilen yöntemler ışığında analiz ile en uygun kararı seçme, analiz etme, uygulama yapmayı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Karar verme, finansal analiz, finansal tablolar, finansal oranlar, analiz türleri, oran analizi, karşılaştırmalı tablolar, yüzde yöntemi, eğilim yüzdeleri, nakit akım tabloları, proforma mali tabloları, konsolide mali tabloları, risk ve belirsizlik ortamında mali tablo analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmedeki mühendislik projelerinin değerlendirilmesinde finansal analizin yapılması gerekliliğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İşletme problemlerini finansal analizi ile değerlendirebilir. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Hangi verinin hangi durumda kullanabileceğine karar verir. | Eğitsel Oyun, | |
4 | İşletme finansal kararların alınmasında analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Finansal analizde tabloları hazırlayabilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
6 | Mühendislik projelerinde finansal analiz yöntemlerini seçebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
7 | Ekonomik analiz yöntemlerindeki nakit akışları ve gelir giderleri hesaplayabilir. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, | |
8 | Finansal analizdeki altenatiflerin karşılaştırılmasında farklı yöntemleri kullanır. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | |
9 | Finansal analizlerde sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. | Tartışma, Anlatım, | |
10 | Mali tabloların hazırlanmasında finansal analiz yöntemleri seçebilir. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
11 | Nakit akım, proforma ve konsolide mali tabloları hazırlayabilir ve analiz yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, | |
12 | Risk ve belirsizlik ortamında finansal analiz yöntemi seçebilir. | Anlatım, Tartışma, | |
13 | Enflasyon ortamında finansal analiz yöntemleri sonuçlarını değerlendirebilir. | Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
14 | Mevcut finansal analizi sistematik yaklaşımla kararların alınmasındaki adımları planlayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
15 | Finansal analiz vaka çalışmalarını inceleyerek, yeni yaklaşımların uygulanması için tasarım, analiz ve uygulama çalışmalarını yürütebilir. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal analiz temel tanımlamalar | |
2 | Finansal tablolar ve oranlar | |
3 | Finansal analiz türleri | |
4 | Oran analizi | |
5 | Karşılaştırmalı tablolar | |
6 | Yüzde yöntemi | |
7 | Eğilim yüzdeleri | |
8 | Nakit akım tabloları hazırlama ve analiz I | |
9 | Nakit akım tabloları hazırlama ve analiz II | |
10 | Proforma mali tabloları hazırlama ve analiz I | |
11 | Proforma mali tabloları hazırlama ve analiz II | |
12 | Konsolide mali tabloları hazırlama ve analiz I | |
13 | Konsolide mali tabloları hazırlama ve analiz II | |
14 | Finansal analizde örnek vaka çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | www.sabis.sakarya.edu.tr ders notları paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Thomas R. Ittleson (2009) Financial Statements : A Step by Step Guide to Understanding and Creating Financial Reports, Career Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | X | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmedeki mühendislik projelerinin değerlendirilmesinde finansal analizin yapılması gerekliliğini kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | İşletme problemlerini finansal analizi ile değerlendirebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Hangi verinin hangi durumda kullanabileceğine karar verir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | İşletme finansal kararların alınmasında analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Finansal analizde tabloları hazırlayabilir ve analiz edebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Mühendislik projelerinde finansal analiz yöntemlerini seçebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Ekonomik analiz yöntemlerindeki nakit akışları ve gelir giderleri hesaplayabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Finansal analizdeki altenatiflerin karşılaştırılmasında farklı yöntemleri kullanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Finansal analizlerde sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Mali tabloların hazırlanmasında finansal analiz yöntemleri seçebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Nakit akım, proforma ve konsolide mali tabloları hazırlayabilir ve analiz yapabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Risk ve belirsizlik ortamında finansal analiz yöntemi seçebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
13 | Enflasyon ortamında finansal analiz yöntemleri sonuçlarını değerlendirebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
14 | Mevcut finansal analizi sistematik yaklaşımla kararların alınmasındaki adımları planlayabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
15 | Finansal analiz vaka çalışmalarını inceleyerek, yeni yaklaşımların uygulanması için tasarım, analiz ve uygulama çalışmalarını yürütebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |