Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojik Prosesler | CVM 304 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Atıksuların arıtılmasında çok önemli olan biyolojik proses tekniklerinin, mekanizma ve teorilerini detaylı olarak öğrenme ve bu bilgileri arıtma teknolojileri için kullanmaktır. |
Dersin İçeriği | Atıksu mikrobiyolojisi, enzimler, reaksiyon kinetikleri, reaktörler, biyolojik arıtma porosesleri, anaerobik arıtma sistemleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak, | ||
2 | Su ve Atıksuların arıtılması ile ilgili biyolojik proses bilgileri kazandırmak, | ||
3 | Biyolojik Prosesler ve biyolojik arıtma ile ilgili bilgilerin Çevre Mühendisliği alanındaki yerini ve uygulama becerisi kazandırmak, | ||
4 | Biyolojik Prosesler ve biyolojik arıtma ile ilgili mekanizma ve teorilerinin detaylı ve alternatifli verilmesi, arıtma sürecini anlama becerisi kazandırmak | ||
5 | Atıksuların Arıtılması dersindeki fiziksel arıtma ve biyolojik arıtma ile ilgili tasarım ve projelendirmelere ait esasların ve temel bilgilerin verilmesi ve bu bilgilerin atıksu arıtma teknolojileri için neden, nasıl ve nerede kullanılacağının kazandırılm |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atıksu Mikrobiyolojisine Giriş | |
2 | Enzimler | |
3 | Reaksiyon Kinetikleri | |
4 | Reaktörler: Çözümlü Örnekler | |
5 | Biyolojik Arıtma Prosesleri | |
6 | Biyolojik Arıtma Proseslerindeki Mikrobiyal Büyüme Kinetikleri | |
7 | Biyolojik Arıtmada Proses Analizleri | |
8 | Geri Devirsiz Tam Karışımlı Reaktörlerde Biyolojik Çoğalma: Çözümlü örnekler | |
9 | Geri Devirli Tam Karışımlı Reaktörlerde Biyolojik Çoğalma: Çözümlü örnekler | |
10 | Biyolojik Arıtma Ünitelerinin Tasarım Parametreleri | |
11 | Aktif Çamur Prosesi Tasarımı | |
12 | Biyolojik Azot Gideriminin Tasarımı | |
13 | Anaerobik Ayrışma Mekanizması | |
14 | Anaerobik Reaktörlerin Boyutlandırma Kriterleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Wastewater Engineering (Metcalf & Eddy), Atıksuların Tasfiyesi (Veysel Eroğlu, 2002), Atıksu Arıtımının Esasları (Çevre ve Orman Bakanlığı, İzzet Öztürk vd., 2005), Su ve Atıksu Mühendisliği, Cilt I, Cilt II (Yılmaz Muslu, 2005), Temel İşlemler ve Temel Prosesler, Cilt I, Cilt II (Yılmaz Muslu, 2002), Anaerobik Arıtma ve Uygulamaları (İzzet Öztürk, 2007), Wastewater Engineering: Treatment and Reuse (G. Tchobanoglus and F.L.Burton and H.D. Stensel, 2003), Atıksu Arıtımında Biyokimyasal Prosesler (Kadir Kestioğlu, 2001). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak, | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Su ve Atıksuların arıtılması ile ilgili biyolojik proses bilgileri kazandırmak, | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Biyolojik Prosesler ve biyolojik arıtma ile ilgili bilgilerin Çevre Mühendisliği alanındaki yerini ve uygulama becerisi kazandırmak, | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | Biyolojik Prosesler ve biyolojik arıtma ile ilgili mekanizma ve teorilerinin detaylı ve alternatifli verilmesi, arıtma sürecini anlama becerisi kazandırmak | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Atıksuların Arıtılması dersindeki fiziksel arıtma ve biyolojik arıtma ile ilgili tasarım ve projelendirmelere ait esasların ve temel bilgilerin verilmesi ve bu bilgilerin atıksu arıtma teknolojileri için neden, nasıl ve nerede kullanılacağının kazandırılm | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |