Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel İşlemler CVM 305 5 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT,
Dersin Yardımcıları

Araştırma Görevlisi. Dr. Büşra ERDEN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Atık su arıtımında kullanılan Izgaraların teorisini öğrenir ve tasarımını yapar.
2 Atık su arıtımında kullanılan kum tutucuların teorisini öğrenir ve tasarımını yapar.
3 Akış ve derişim dengeleme için kullanılan dengeleme tanklarının tasarımını yapar.
4 Atık su arıtımında kullanılan reaktörlerin temel prensiplerini öğrenir ve farklı kirleticiler için tasarımını yapar.
5 Çökelme tiplerini tanır,her çökelme tipi için çökelme hızlarını hesaplar,çökeltme tankını boyutlandırır
6 Atıksu arıtımında kullanılan filtre ortamlarını tanır, tasarımını yapar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Su Arıtımında Uygulanan Temel İşlemler
2 Izgaralar ve Teorisi
3 Kum Tutucu ve Teosisi
4 Dengeleme Tankı ve Teorisi
5 Çökelme ve Çöktürme
6 Serbest ve Taneli Çökelme Teorisi
7 Yumaklı Çökelme ve Teorisi
8 Bölgesel Çökelme ve Teorisi
9 ARASINAV
10 Kum Filtreleri ve Teosisi
11 Kum Filtre ve Teorisi
12 Labaratuar Uygulaması
13 Labaratuar Uygulaması
14 Flotasyon Ünitesi ve Teorisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; X
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; X
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. X
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi. X
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Atık su arıtımında kullanılan Izgaraların teorisini öğrenir ve tasarımını yapar.
2 Atık su arıtımında kullanılan kum tutucuların teorisini öğrenir ve tasarımını yapar. 5
3 Akış ve derişim dengeleme için kullanılan dengeleme tanklarının tasarımını yapar.
4 Atık su arıtımında kullanılan reaktörlerin temel prensiplerini öğrenir ve farklı kirleticiler için tasarımını yapar.
5 Çökelme tiplerini tanır,her çökelme tipi için çökelme hızlarını hesaplar,çökeltme tankını boyutlandırır
6 Atıksu arıtımında kullanılan filtre ortamlarını tanır, tasarımını yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 15
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
2. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 4