Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Temini | CVM 303 | 5 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Hidrolik |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Su temin sistemleri ile ilgili teorik ve pratik bilgiler vermek |
Dersin İçeriği | Su ihtiyacının belirlenmesi;Kaynak sularının ,Yer altı sularının (galeri ,dren boruları ve kuyular) ve yüzeysel suların(nehirler ve göller) toplanması;Su iletiminin hesap ve projesi;Su depoları;Su depolarının hesap ve projesi ;Su depolarının yapım ve özellikleri;Su dağıtım boruları;Su dağıtım şebekelerinin tasarımı;Su dağıtım şebekelerinin hesap ve projesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | ||
2 | Su temin sistemlerinin özellikleri ile ilgili bilgi vermek, | ||
3 | Su temin sistemleri (Toplama,iletim,depolama,dağıtım) hesap ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek, | ||
4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırma. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su ihtiyacının belirlenmesi | |
2 | Kaynak sularıın toplanması | PROJE |
3 | Yer altı sularının toplanması(drenler ve galeriler) | |
4 | Yer altı sularının toplanması(su kuyuları) | |
5 | Yer altı sularının toplanması(su kuyuları) | |
6 | Yüzeysel sulardan(nehirler ve göller) su alma | |
7 | Suların iletilmesi | |
8 | Suların iletilmesi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Suların iletilmesi | |
11 | Suların depolanması | |
12 | Suların depolanması | |
13 | Suların dağıtılması | |
14 | Suların dağıtılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Su Temini ve Çevre Sağlığı Ders Notu (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | 1- Fair, G.M., Geyer, J.C., Okun, D.A., Elements of Water Supply and Wastewater Disposal, John Wiley,1971. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | X | |||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Su temin sistemlerinin özellikleri ile ilgili bilgi vermek, | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | Su temin sistemleri (Toplama,iletim,depolama,dağıtım) hesap ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek, | 3 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||
4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırma. | 3 | 5 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |