Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğinde Su ve Atıksu Arıtımı Uygulamaları (Sektör Dersi) | CVM 443 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstriyel üretim proseslerinde kullanılan proses suları ve oluşan atıksuların belirlenerek bunların arıtılması, yönetmeliklerdeki yeri ve karşılaşılan yönetimsel sorunların uygulamaları ile birlikte anlatılarak öğrencilerin tecrübe kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İşletmenin üretim faaliyetleri ile oluşabilecek proses atık suyunun yanında, su yumuşatma üniteleri ters yıkaması, kazan dairelerinden kaynaklanabilecek blöf suları ve varsa baca gazı su filtreleme sisteminden kaynaklanan atıksular, soğutma üniteleri, vb birçok yardımcı ünitelerden kaynaklanan atıksuların anlatımı, projelendirme aşamasında yapılan hesaplamalara etkileri, fabrika içi atıksu kanallarının dizayn edilirken dikkat edilmesi gereken hususlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel tesisleri sınıflandırır ve tanımlar | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Endüstrilerin proses suyu kaynaklarını, su kullanım miktarlarını ve atıksu miktarlarını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Endüstriyel atıksuların karakterizasyonunu yapar ve arıtım yöntemlerini tanımlar | Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atıksu Arıtma Tesislerinin (AAT) Projelendirilmesi ve Projelendirmede dikkat edilecek hususlar | |
2 | Ekipman Seçimi | |
3 | Evsel ve Endüstriyel Atıksu Arıtmasına İlişkin Yönetmelikler ve Fabrika Denetimleri | |
4 | Yönetmelik Uygulamaları; Evsel ve Endüstriyel Atıksu Arıtmasına İlişkin Yönetmelikler ve Fabrika Denetimleri (Kanalizasyon) | |
5 | Endüstriyel Atıksu Yönetimi ve Endüstriyel Atıksu Arıtımı | |
6 | Teknik Gezi; AAT İmalatı Yapan Tesis | |
7 | Vize Haftası | |
8 | Organize Sanayi Bölgeleri ve Endüstriyel Atıksu Yönetimi | |
9 | Teknik Gezi; 3.Organize Sanayi Bölgesi | |
10 | Sanayilerde enerji geri kazanımı | |
11 | Gıda Endüstrisi | |
12 | Tekstil endüstrisi | |
13 | Metal Endüstrisi | |
14 | Teknik Gezi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Endüstriyel kirlenme kontrolü Cilt 1, Prof.Dr. Talha Gönüllü, Birsen Yayınevi. Olcay Tünay: Endüstriyel kirlenme kontrolü, İTÜ Çevre Mühendisliği Bölümü ders notları. Özel sektörde çalışan mühendislerin tecrübeleri. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | X | |||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstriyel tesisleri sınıflandırır ve tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Endüstrilerin proses suyu kaynaklarını, su kullanım miktarlarını ve atıksu miktarlarını inceler | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Endüstriyel atıksuların karakterizasyonunu yapar ve arıtım yöntemlerini tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |