Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Anaerobik Arıtma Uygulamaları CVM 436 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BÜLENT ŞENGÖRÜR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Anaerobik arıtma ve onun uygulamaları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği Anaerobik arıtma ;Avantaj ve dezavantajları;Anaerobik arıtmanın kinetiği, mikrobiyolojisi ve biyokimyası; Anaerobik temas reaktörleri; Anaerobik filtreler;Anaerobik çamur yataklı reaktörler;Anaerobik akışkan yataklı reaktörler;Klasik anaerobik çamur çürütücüler;İki kademeli anaerobik arıtma sistemleri;Anaerobik ardaşık kesikli reaktörler;Anaerobik reaktörlerin işletme şartları;Anaerobik proseslerin kontrolü; Anaerobik arıtma uygulamaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Anaerobik arıtma esasları ile ilgili bilgi vermek, Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Anaerobik arıtma sistemlerinin işletmesi konusunda beceri kazandırmak, Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Anaerobik arıtma reaktörlerinin tasarımı konusunda beceri kazandırmak, Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak. Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anaerobik arıtmaya giriş
2 Anaerobik arıtmanın avantaj ve dezavantajları
3 Anaerobik arıtmanın kinetiği
4 Anaerobik arıtmanın mikrobiyolojisi ve biyokimyası
5 Anaerobik reaktörler
6 Anaerobik reaktörler
7 Anaerobik reaktörler Ödev
8 Anaerobik reaktörler
9 Ara sınav
10 Anaerobik reaktörlerin işletme şartları
11 Anaerobik proseslerin kontrolü
12 Anaerobik arıtma uygulamaları
13 Anaerobik arıtma uygulamaları
14 Anaerobik arıtma uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu Anaerobik Arıtma Uygulamaları Ders Notu (Basılmamış)
Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR
Ders Kaynakları 1- Speece, R.E., Anaerobik Biotechnology for Industrial Wastewater, Archae Pres., 1996, USA
2- Öztürk, İ., Anaerobik Biyoteknoloji ve Atık Arıtımındaki Uygulamaları, Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek,
2 Anaerobik arıtma esasları ile ilgili bilgi vermek,
3 Anaerobik arıtma sistemlerinin işletmesi konusunda beceri kazandırmak,
4 Anaerobik arıtma reaktörlerinin tasarımı konusunda beceri kazandırmak,
5 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 4