Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Biyoteknolojisi | CVM 412 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH KARADAĞLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği lisans eğitiminde; çevre-biyoteknolojisi mühendislik sorun-çözüm ilişkisi önemli bir konudur. Çevre sorunlarının çözümünde biyoteknolojik yöntemler ve bunlarla ilgili konular her geçen gün önemini arttırmaktadır. Bu dersle birlikte çevre biyotaknolojisi konuları aktarılarak, problemlerin çözümünde bu yöntemlerin uygulaması gösterilecektir. |
Dersin İçeriği | Mikrobiyolojik reaksiyonlar, enzimler, mikrobiyal reaksiyonlarda enerji kazanımı, Gibbs denklemi, McCarty teorileriyle birlikte mikrobiyal büyüme ile reaksiyonlardan kazanılan enerji arasındaki bağlantıların kurulması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin çevre mühendisliğinde kullanıldığı en az üç alanı örnekler vererek sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Çevre biyoteknolojisi alanında kullanılan mikrobiyal guruplardan en az üç gurubu sıralar | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Çevre biyoteknolojisi alanında görülebilecek organik kimyasal bileşikleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kimyasal reaksiyonlar ile mikrobiyal hücre oluşumunu birleştirerek, mikrobiyal reaksiyonlar sonucu oluşacak hücre miktarını teorik olarak hesaplar | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
5 | Mikrobiyal büyümenin ve substrat tüketiminin kinetik denklemlerini (Monod Denklemi) ve ilgili parametrelerini mühendislik uygulamalarında kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Kinetik denklemlerin reaktörlere uygulamasını yaparak, kütle korunumu denklemlerini yazarak çözümlerini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoteknoloji uygulamalarına geneş bakış | |
2 | Tehlikeli ve zararlı atıkların gideriminde biyoteknolojik prosesler | |
3 | Biyodegredasyon ve enzimler | |
4 | Organik maddeler ve biyodegredasyon | |
5 | Biyodegredasyon kinetiği | |
6 | Mikrobiyal reakisyonlarda enerji | |
7 | McCarty teoremleri | |
8 | Mikrobiyal reaksiyonlar ve büyüme | |
9 | Nitrifikasyon ve denitrifikasyon | |
10 | Fermentasyon reaksiyonlarına uygulamalar | |
11 | Metallarin giderilmesi | |
12 | Sulfat indirgeme reaksiyonlar | |
13 | Metan üretim reaksiyonları | |
14 | Petrokimyasal atıkların parçalanma reaksiyonları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sınıf içerisinde anlatılacak MS-Power Point sunumlar. |
Ders Kaynakları | 1. Tchobanoglus, G , Burton, F.L., and H.D. Stensel, (2003) Wastewater Engineering: Treatment and Reuse, Metcalf & Eddy Inc., USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | X | |||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | X | |||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin çevre mühendisliğinde kullanıldığı en az üç alanı örnekler vererek sıralar | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||
2 | Çevre biyoteknolojisi alanında kullanılan mikrobiyal guruplardan en az üç gurubu sıralar | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||
3 | Çevre biyoteknolojisi alanında görülebilecek organik kimyasal bileşikleri tanır | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 0 | 1 | 5 | |||||||||||||||||||
4 | Kimyasal reaksiyonlar ile mikrobiyal hücre oluşumunu birleştirerek, mikrobiyal reaksiyonlar sonucu oluşacak hücre miktarını teorik olarak hesaplar | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 0 | 1 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
5 | Mikrobiyal büyümenin ve substrat tüketiminin kinetik denklemlerini (Monod Denklemi) ve ilgili parametrelerini mühendislik uygulamalarında kullanır | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 0 | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||
6 | Kinetik denklemlerin reaktörlere uygulamasını yaparak, kütle korunumu denklemlerini yazarak çözümlerini gerçekleştirir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |