Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazılım Mühendisliği | BSM 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mesleki etik kuralların öğrenilmesi Gelişen teknolojiler ışığında, yazılım mühendisinde bulunması gereken niteliklerin belirlenmesi. Yazılım mühendisliği sürecini anlama, uygulama ve proje sürecini yönetebilme becerisi kazandırma. Geçerli yazılım mühendisliği standartlarını araştırma, öğrenme ve uygulayabilme. Güncel yazılımlar hakkında bilgiler vermek, uygulamaya yönelik çözümler üzerinde durmak. Hızla gelişen yazılım ihtiyaçlarına, kabul gören standartlarda güvenli kod geliştirebilme kabiliyeti kazandırma. |
Dersin İçeriği | Yazılım mühendisliğine giriş, Yazılım mühendisliği ve etik, Yazılım mühendisliğinin önemi ve gereği, Yazılım geliştirme süreci Yazılım sürecinde araştırma, ölçme, planlama ve gereksinim analiz yöntemleri, Yazılım mühendisliğinde metodolojileri, Yazılım yaşam döngüsü sürecinde metotlar, Yazılımda standartlar, kalite teknikleri ve kalite prensipleri Yazılımda proje yönetimi, Yazılım projelerinde başarı ve başarısızlık nedenleri, Bilgisayar destekli yazılım araçları ve örnek uygulamalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılım projelerinde ve mühendislikte etik | Anlatım, | |
2 | Yazılım projelerinde karmaşıklık, çözümleme ve mühendislik yaklaşımı | Anlatım, | |
3 | Yazılım projelerinde tasarım, gerçekleme, test ve bakım süreçleri | Anlatım, | |
4 | Yazılım ve Proje yönetim süreçleri | Anlatım, | |
5 | Yazılım örnekleri ve çözümler | Anlatım, | |
6 | Veri analitiği ve İş zekası | Anlatım, | |
7 | Yazılım projelerinde Takım Çalışması ve metodolojiler | Problem Çözme, Anlatım, | |
8 | Başarılı projelerin ortak yönleri | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazılım Mühendisliğine Giriş / Etik | |
2 | Yazılım Geliştirme Süreçleri ve Takım çalışması | |
3 | Yazılım İsterleri ve Çözümleme | |
4 | Yazılım Tasarımı | |
5 | Arayüz Tasarımı | |
6 | Yazılım Gerçekleme(Kodlama) | |
7 | Yazılım Testi, Test Süreçleri ve Bakım | |
8 | Yazılımda Kalite ve Standartları | |
9 | Proje Yönetimi Süreçleri (PMI) | |
10 | Proje Yönetimi Bilgi Alanları (PMI) | |
11 | Karar Destek Sistemleri ve Örnekler | |
12 | Yönetim Bilgi Sistemleri ve Örnekler | |
13 | Veri Analitiği - Güvenliği ve İş Zekası | |
14 | Yazılım Projelerinde Başarı ve Başarısızlık nedenleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Sunumları ve çevrimiçi ders içerikleri |
Ders Kaynakları | Ders sunumları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | X | |||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılım projelerinde ve mühendislikte etik | 4 | 3 | ||||||||||||||||||||||
2 | Yazılım projelerinde karmaşıklık, çözümleme ve mühendislik yaklaşımı | 3 | |||||||||||||||||||||||
3 | Yazılım projelerinde tasarım, gerçekleme, test ve bakım süreçleri | 4 | |||||||||||||||||||||||
4 | Yazılım ve Proje yönetim süreçleri | 5 | |||||||||||||||||||||||
5 | Yazılım örnekleri ve çözümler | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
6 | Veri analitiği ve İş zekası | 2 | |||||||||||||||||||||||
7 | Yazılım projelerinde Takım Çalışması ve metodolojiler | 3 | |||||||||||||||||||||||
8 | Başarılı projelerin ortak yönleri | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |