Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Web Programlama | BSM 311 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CAN YÜZKOLLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AHMET ŞANSLI, Dr.Öğr.Üyesi CAN YÜZKOLLAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, C# dili ve nesne yönelimli programlama prensiplerinden yararlanarak, back-end geliştirme süreçlerine hakim olmayı sağlayan teorik bilgileri öğrencilere sunar ve gerçek dünya projeleri ile uygulamalı çalışmalar aracılığıyla pratik deneyim kazandırmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği | Öğrenciler, C#, Asp.Net Core, Razor Pages, MVC (Model-View-Controller) mimarisi, RESTful API'lar, Entity Framework Core ve kullanıcı kimlik doğrulama sistemleri (Authenticate, Authorization)gibi konuları öğrenirler. Ayrıca LINQ, Bootstrap, , Session,Cookie gibi kavramları öğrenerek back-end geliştirme süreçlerinde yetkinlik kazanırlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Back-end tabanlı web uygulama geliştime süreçlerini bilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | MVC mimarisini bilir ve bu mimarinin çalışma prensiplerini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | İstemci tarafından gelen verileri sunucu tarafında işler ve kullanır. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Veri doğrulama ve Model doğrulama prensiplerini bilir ve uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Session ve Cookies kullanarak durum yönetimi yapabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Entity Framework Core ve LINQ kullanarak veritabanı işlemleri ve veri sorguları gerçekleştirir. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
7 | Kimlik doğrulama (Authenticate) ve yetkilendirme (Authorization) politikalarını tanımlayabilir ve uygulayabilir. | ||
8 | Prolerinde çoklu dil desteği, oturum yönetimi ve WebApi teknolojilerini kullanabilir. | ||
9 | Sunucu taraflı uygulamar geliştirebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web Programlama Temelleri | |
2 | Asp.Net Core MVC Temelleri ve Mimari Yapısı ; Controller, View, Model kavramları ve İlişkileri | |
3 | Web Formlar, Tag Helperslar | |
4 | Model Doğrulama ve Validation İşlemleri | |
5 | Razor Syntax, View Componentler, Layout Yapısı ve Kullanımı | |
6 | ViewBag, ViewData, TempData Kullanımı | |
7 | State Management (Session ve Cookies kavramları ve kullanımı) | |
8 | EF Core ve Code First Yaklaşımı Veritabanı İlişkileri ve Veri Modelleme | |
9 | EF Core ve Code First Yaklaşımı Veritabanı İlişkileri ve Veri Modelleme | |
10 | LINQ (Language Integrated Query) İle Veri Sorgulama | |
11 | LINQ (Language Integrated Query) İle Veri Sorgulama | |
12 | Kimlik Doğrulama (Authenticate) Yetkilendirme (Authorization) İşlemleri | |
13 | Restful Servisler ve Web API | |
14 | Asp.Net Core Uygulaması Geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Architecting ASP.NET Core Applications: An atypical design patterns guide for .NET 8, C# 12, and beyond |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Back-end tabanlı web uygulama geliştime süreçlerini bilir. | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
2 | MVC mimarisini bilir ve bu mimarinin çalışma prensiplerini kavrar. | 4 | |||||||||||||||||||||||
3 | İstemci tarafından gelen verileri sunucu tarafında işler ve kullanır. | 3 | |||||||||||||||||||||||
4 | Veri doğrulama ve Model doğrulama prensiplerini bilir ve uygular. | 3 | |||||||||||||||||||||||
5 | Session ve Cookies kullanarak durum yönetimi yapabilir. | 0 | 4 | ||||||||||||||||||||||
6 | Entity Framework Core ve LINQ kullanarak veritabanı işlemleri ve veri sorguları gerçekleştirir. | 4 | |||||||||||||||||||||||
7 | Kimlik doğrulama (Authenticate) ve yetkilendirme (Authorization) politikalarını tanımlayabilir ve uygulayabilir. | 4 | |||||||||||||||||||||||
8 | Prolerinde çoklu dil desteği, oturum yönetimi ve WebApi teknolojilerini kullanabilir. | 4 | |||||||||||||||||||||||
9 | Sunucu taraflı uygulamar geliştirebilir. | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |