Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri İletişimi | BSM 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK, Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Firdevs Sevde TOKER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Verinin bir ağ sistemi üzerinden kaynaktan hedefe gönderilebilmesi amacıyla günümüz protokolleri içerisinde kullanılan kavramları, teknikleri ve yöntemleri öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Veri İletişimi Temelleri, Sinyal Tanımı, İletim Bozulmaları, İletim Ortamları, Analog ve Sayısal İletim, Hata Sezme ve Düzeltme Teknikleri, DSL Teknolojileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri iletişiminin temel bilgilerini öğrenir | Anlatım, | |
2 | Sayısal ve Analog iletimde kullanılan modülasyon ve hat kodlama tekniklerini öğrenir | Anlatım, | |
3 | Hata sezme ve düzeltme tekniklerini (Parity, CRC, Checksum ve Hamming Kodlama) öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Çoklu erişim sistemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Günümüzde kablolu ve kablosuz tüm iletişim sistemlerinin anlaşılmasına ve değerlendirilmesine imkan veren ölçütleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Bilgisayar ağları dersine bir temel hazırlanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | Boşluk Doldurma Testleri, | ||
12 | |||
13 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri İletişimine Giriş ve Temel Kavramlar | [1]de ilgili konu |
2 | Ağ Modeli (OSI, TCP/IP) | [1]de ilgili konu |
3 | Fiziksel Katman: Sinyaller | [1]de ilgili konu |
4 | İletim Bozulmaları, Kanal Kapasitesi ve Gecikme, İletim Ortamları | [1]de ilgili konu |
5 | Sayısal İletim: Sayısal-Sayısal Kodlama Teknikleri | [1]de ilgili konu |
6 | Sayısal İletim: Analog-Sayısal Kodlama Teknikleri | [1]de ilgili konu |
7 | Analog İletim: Sayısal-Analog Kodlama Teknikleri | [1]de ilgili konu |
8 | Çoğullama (FDM, WDM, TDM) | [1]de ilgili konu |
9 | Yayılı Spektrum (FHSS, DSSS) | [1]de ilgili konu |
10 | Yıliçi Sınavı | |
11 | Veri Bağı Katmanı: Çoklu Erişim Teknikleri (TDMA, FDMA, CDMA) | [1]de ilgili konu |
12 | Hata Sezme ve Düzeltme Teknikleri (Parity, CRC, Checksum, Hamming) | [1]de ilgili konu |
13 | RS232 Asenkron Seri İletişimi | [1]de ilgili konu |
14 | DSL Teknolojileri | [1]de ilgili konu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Veri İletişimi Ders Notu, Doç.Dr. İbrahim ÖZÇELİK |
Ders Kaynakları | 1.Data Communications, Computer Networks and Open Systems, Fred Halsall, Addison Wesley, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri iletişiminin temel bilgilerini öğrenir | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||
2 | Sayısal ve Analog iletimde kullanılan modülasyon ve hat kodlama tekniklerini öğrenir | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||
3 | Hata sezme ve düzeltme tekniklerini (Parity, CRC, Checksum ve Hamming Kodlama) öğrenir | ||||||||||||||||||||||||
4 | Çoklu erişim sistemlerini öğrenir | ||||||||||||||||||||||||
5 | Günümüzde kablolu ve kablosuz tüm iletişim sistemlerinin anlaşılmasına ve değerlendirilmesine imkan veren ölçütleri öğrenir | ||||||||||||||||||||||||
6 | Bilgisayar ağları dersine bir temel hazırlanır | ||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||||||
9 | |||||||||||||||||||||||||
10 | |||||||||||||||||||||||||
11 | |||||||||||||||||||||||||
12 | |||||||||||||||||||||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
3. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |