Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroişlemcili Sistemler ve Laboratuvarı | BSM 212 | 4 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ, Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ahmet ARSLAN, Arş. Gör. Seda UÇAR, Arş. Gör. Yasin ALTUNBAŞAK |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste, günümüz bilgisayar teknolojileri içerisindeki programları işleyen ve |
Dersin İçeriği | Mikroişlemcili Sistem Kavramları; Bellek Çeşitleri, Organizasyonu ve |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci, mikroişlemcili sistem, mikrokontrolör tanımlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
2 | 8085e ait mimari yapıyı öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bellek organizasyonu kavramını öğrenir ve tasarım yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | 8051 mikrodenetleyici mimarisinin öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | 8051e ait assembly ve C dilinde programlama yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | 8051´de sayıcı/zamanlayıcı kavramlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
7 | 8051´de kesme yapılarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroişlemcilerin Tarihi Gelişimi, Mikroişlemcili Sistemlerin Temel Kavramları ve Temel Mikroişlemci Mimarisi | |
2 | Bellek Çeşitleri ve Organizasyonu | |
3 | Bellek Organizasyonu ve Örnek Uygulamaları | |
4 | 8085A Mikroişlemcisi İç Mimarisi | |
5 | Yol Çevrimleri, Zamanlama ve Adresleme Modları | |
6 | Mikrodenetleyiciler ve 8051 Ailesi | |
7 | 8051 Mimarisi | |
8 | 8051 Assembly Dili ve Komutları | |
9 | 8051 ile Örnek Uygulamalar | |
10 | Deney Setinin Tanıtılması | |
11 | 8051 ile Örnek Uygulamalar | |
12 | Zamanlayıcı/Sayıcı Kavramları ve Örnekler | |
13 | Kesme Yapısı ve Örnekler | |
14 | 8051 ile Örnek Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mikroişlemcili Sistemler ve Lab. Ders Notu, Doç.Dr. Murat İSKEFİYELİ, Prof.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ |
Ders Kaynakları | 1. C ile 8051 Mikrodenetleyici Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci, mikroişlemcili sistem, mikrokontrolör tanımlarını öğrenir | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
2 | 8085e ait mimari yapıyı öğrenir | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
3 | Bellek organizasyonu kavramını öğrenir ve tasarım yapabilir | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
4 | 8051 mikrodenetleyici mimarisinin öğrenir | 3 | 4 | ||||||||||||||||||||||
5 | 8051e ait assembly ve C dilinde programlama yapar | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||
6 | 8051´de sayıcı/zamanlayıcı kavramlarını öğrenir | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||
7 | 8051´de kesme yapılarını öğrenir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
1. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |