Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Web Teknolojileri | BSM 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CAN YÜZKOLLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AHMET ŞANSLI, Dr.Öğr.Üyesi CAN YÜZKOLLAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında amaç, öğrencilere istemci tarafında modern web geliştirme sürecinde kullanılan temel araçlar, teknikler ve teknolojiler hakkında kapsamlı bir bilgi kazandırmaktır. Bu ders, HTML, CSS ve JavaScript gibi temel web teknolojilerini öğretirken, web apiler vb konularla da öğrencilerin duyarlı ve kullanıcı dostu web sayfaları tasarlama ve geliştirme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca öğrenciler, gerçek dünya projeleri ve uygulamalı çalışmalar aracılığıyla teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı bulurlar.
|
Dersin İçeriği | Ders, Internet ve web teknolojileri kavramlarının ele alınmasıyla başlar. HTML ve CSS gibi temel teknolojilerle web sayfaları oluşturma becerisi kazandırır. Ardından, JavaScript ve DOM yapısıyla beraber istemci taraflı etkileşimli web uygulamaları geliştirme konuları ele alınır. Ders kapsamında ayrıca, API kullanımı ve responsive tasarım gibi ileri konular ele alınarak istemci ve sunucu taraflı etkileşimin açıklanması anlamında sunucu taraflı programlamadan da temel düzeyde bahsedilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Internet, Web ve temel internet teknolojileri hakkında kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Html etiketleri kullanarak web sayfaları tasarlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | CSS teknolojisini kullanarak Html etiketlerine stiller tanımlar, katmanlarda ki çalışmalarını yorumlayabilir, CSS ve Html teknolojilerini kullanarak web sayfaları tasarlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Javascript kullanarak kullanıcı etkileşimli web sayfaları tasarlar. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Document Object Model (DOM)’ i bilir. Javascript ile bu yapıyı kullanarak dinamik içerikler oluşturabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Farklı cihaz ve ekran boyutlarına uygun, responsive web sayfaları oluşturabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
7 | Sunucu taraflı dinamik programlamayla ilgili temel kavramları bilir. | ||
8 | Web servisleri ve API'ların ne olduğunu bilir ve bunları kullanabilme yetisine sahiptir. | ||
9 | İstemci taraflı uygulamalar geliştirebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnternet ve Web Teknolojileri Temel Kavramları ve Protokolleri | |
2 | Web Tasarımına Giriş, Web Tasarım İlkeleri, Semantic Web Teknolojileri | |
3 | Temel Html Etiketleri | |
4 | HTML Form Elemanları | |
5 | HTML5 | |
6 | PHP´ye Giriş | |
7 | PHP Form Uygulamaları | |
8 | CSS, Stiller | |
9 | CSS, Stiller ile Çalışma, Div Örnekleri | |
10 | Bootstrap | |
11 | JavaScript-Temel Bilgiler | |
12 | JavaScript-DOM | |
13 | Web API'ler | |
14 | JQuery, İstemci ve Sunucu Taraflı Kodlamaya Genel Bakış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları
|
Ders Kaynakları | Ders Notları1 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Internet, Web ve temel internet teknolojileri hakkında kavramlarını tanımlar. | 0 | 0 | 4 | |||||||||||||||||||||
2 | Html etiketleri kullanarak web sayfaları tasarlar. | ||||||||||||||||||||||||
3 | CSS teknolojisini kullanarak Html etiketlerine stiller tanımlar, katmanlarda ki çalışmalarını yorumlayabilir, CSS ve Html teknolojilerini kullanarak web sayfaları tasarlar. | ||||||||||||||||||||||||
4 | Javascript kullanarak kullanıcı etkileşimli web sayfaları tasarlar. | 4 | |||||||||||||||||||||||
5 | Document Object Model (DOM)’ i bilir. Javascript ile bu yapıyı kullanarak dinamik içerikler oluşturabilir. | 3 | |||||||||||||||||||||||
6 | Farklı cihaz ve ekran boyutlarına uygun, responsive web sayfaları oluşturabilir. | ||||||||||||||||||||||||
7 | Sunucu taraflı dinamik programlamayla ilgili temel kavramları bilir. | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||
8 | Web servisleri ve API'ların ne olduğunu bilir ve bunları kullanabilme yetisine sahiptir. | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||
9 | İstemci taraflı uygulamalar geliştirebilir. | 4 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Proje / Tasarım | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |