Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Öğrenmesi | BSM 479 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | BSM432 - Derin Öğrenme ve Evrişimli Sinir Ağları |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ULAŞ YURTSEVER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ULAŞ YURTSEVER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Makine öğrenmesi hakkında matematiksel temelleri öğretmek, makine öğrenmesi algoritmalarını öğretmek, makine öğrenmesi ile ilgili açık kaynak kütüphaneleri kullanabilmek, makine öğrenmesi uygulaması geliştirebilmek. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makine öğrenmesi hakkında temel konuları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Makine öğrenmede kullanılan algoritmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Açık kaynak kütüphanelerle makine öğrenmesi uygulamaları geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapay zeka ve makine öğrenmesine giriş | |
2 | Python programlama temelleri | |
3 | Makine öğrenmesi kütüphaneleri ve araçları | |
4 | Veri Hazırlama, ön işleme ve veri zenginleştirme | |
5 | Özellik çıkarma ve özellik seçme algoritmaları | |
6 | Boyut azaltma yöntemleri ve uygulaması | |
7 | Lineer ve lojistik regresyon | |
8 | Destek vektör makineleri ve K-en yakın komşu algoritmaları | |
9 | Karar ağaçları ve rastgele orman | |
10 | Naïve Bayes ve Gradient Boosting | |
11 | Kümeleme algoritmaları ve uygulamaları | |
12 | Model değerlendirme ve istatistiksel testler | |
13 | Sunumlar, değerlendirme ve öneriler | |
14 | Sunumlar, değerlendirme ve öneriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aurélien Géron, Scikit-Learn Keras ve TensorFlow ile Uygulamalı Makine Öğrenmesi, Buzdağı Yayınevi, 2021 Aurélien Géron, Hands-on Machine Learning with Scikit-Learn, Keras, and TensorFlow, O'REILLY, 2019 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makine öğrenmesi hakkında temel konuları bilir | 5 | 5 | 2 | 0 | ||||||||||||||||||||
2 | Makine öğrenmede kullanılan algoritmaları bilir | 5 | 5 | 1 | 0 | ||||||||||||||||||||
3 | Açık kaynak kütüphanelerle makine öğrenmesi uygulamaları geliştirir | 5 | 5 | 5 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |