Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Liderlik ve Motivasyon | ISL 471 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OSMAN USLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletme yönetiminin yürütme ayağını oluşturan liderlik ve motivasyon süreçlerini detaylı bir şekilde kavramak. |
Dersin İçeriği | Yönetim fonksiyonları hakkında genel bilgi, yürütme fonksiyonu, liderlik ve liderlik kuramları, motivasyon ve motivasyon kuramları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel bilgiler, yönetim fonksiyonlarına genel bakış | |
2 | Yürütme işlevi, liderlik, iletişim ve motivasyon kavramlarının anlamı | |
3 | Liderlikte özellikler yaklaşımı | |
4 | Davranışsal liderlik kuramları | |
5 | Durumsal liderlik kuramları | |
6 | Tartışma | |
7 | Modern liderlik yaklaşımları | |
8 | Modern liderlik yaklaşımları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Motivasyonda İçerik Kuramları | |
11 | Tartışma | |
12 | Motivasyonda süreç kuramları | |
13 | Tartışma | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press, |
Ders Kaynakları | CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetimin yürütme fonksiyonunu kavrar. | |||||||||
2 | Liderlik ve motivasyon konularına yönelik temel bilgilere sahip olur | |||||||||
3 | Klasik liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar. | |||||||||
4 | Modern liderlik teorilerini kavrar ve ilgili teorilerin varsayımlarını kıyaslar | |||||||||
5 | Motivasyonda içerik teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | |||||||||
6 | Motivasyonda süreç teorilerini kavrar ve varsayımlarını kıyaslar | |||||||||
7 | Liderlik ve motivasyon etkileşimini detaylı şekilde öğrenir ve yürütme fonksiyonun işleyişine yönelik teorik bilgi kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |