Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Psikoloji | ISL 459 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Mehmet Oğuzhan Kalem |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, işletme fakültesi öğrencilerinin iş yaşamına girmeden önce;, insan zihninin nasıl çalıştığı, bireyler arası farklılıkların nedenlerinin ne olduğu ve insanları daha iyi anlayabilmek için psikoloji alanında yapılmış temel çalışmalardan yararlanarak öğrencilerin kendilerini ve çevrelerini daha iyi anlayıp, daha etkin yönetmesini sağlamasına katkı sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Psikolojinin alt dalları ve psikolojinin temel konuları (bellek, hafıza, duyusal süreçler, algı, dil ve düşünce, kişilik, psikolojik rahatsızlıklar) ana hatları ile ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
2 | Psikolojinin tarihsel gelişimi | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
3 | Psikolojinin diğer bilim dalları ile ilişkisi | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
4 | Psikolojinin alt dalları | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
5 | Sosyal psikoloji | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
6 | Duyusal süreçler | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
7 | Duygu, Bilinç ve sosyal biliş | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
8 | Zekâ | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kişilik | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
11 | Psikolojik bozukluklar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
12 | Psikolojik bozukluklar | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
13 | Bellek ve Algı | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
14 | Dil ve düşünce | Önerilen kaynağın ilgili bölümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., ve S. N. Hoeksema (2014). Psikolojiye Giriş. 14. Baskı. Arkadaş Yayınevi. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |