Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce I | ISL 366 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. DANIEL JAMES ROSNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The purpose of the course is to enable students to communicate more effectively in the work place. Each unit of the course focuses on a particular theme in the business world so that students can build their vocabulary and confidence in speaking over a variety of topics. The discussions, listening exercises, and videos presented in each unit encourage the students to use the acquired language skills actively. |
Dersin İçeriği | The course contains four to six themes, depending on class performance. The themes cover areas such as customer service, sales, and logistics. Each theme is presented with a background in the context of real-life situations, communication skills, vocabulary relative to the theme, grammar, and a case study or video. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Describe what companies do; describe work-related responsibilities in the present simple tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Talk about company structure; talk about projects in the present continuous tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Talk about the development of projects; Talk about past experiences in the past simple tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Discuss customer service; Discuss services using comparative forms | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Company facts; Describing work | |
2 | Introductions and requests; Making introductions | |
3 | Describing your job; Projects | |
4 | Making contacts; Phone calls | |
5 | Company Structure; Work-life balance | |
6 | Welcoming visitors; Exchanging contact details | |
7 | Development process; Services | |
8 | Giving a report; Presentations | |
9 | Midterm examination | |
10 | Employment procedures; Customer Service | |
11 | Customer service; Business travel | |
12 | Travel; Security | |
13 | Shipping and receiving; Teamwork | |
14 | Review |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Hughes, John; Naunton, Jon. Business Result Intermediate. Oxford 2007. 2) Grant, David; Hudson, Jane. Business Result Pre-intermediate. Oxford 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Describe what companies do; describe work-related responsibilities in the present simple tense | |||||||||
2 | Talk about company structure; talk about projects in the present continuous tense | |||||||||
3 | Talk about the development of projects; Talk about past experiences in the past simple tense | |||||||||
4 | Discuss customer service; Discuss services using comparative forms |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|