Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rekabet Yönetimi | ISL 417 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET BAĞIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Oğuzhan Öztürk Arş. Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rekbatin her geçen gün arttığı günümü iş dünyasunda rekabet olgusuna ilişkin derinlemesine bir kavramsal tartışma yaparak olguyu ayrıntılı bir şekilde incelemek. Rekabet stratejilerine ilişkin teorik tartışmaları inceleyerek rekabet stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanmasına ilişkin çerçeveleri incelemek ve analiz etmek |
Dersin İçeriği | Rekabet ve strateji, stratejik düşünce okullarındaki rekabet ve strateji vurgusu, ulusların rekabet üstünlüğü,Toplumsal sorunlara rekabetçi çözümler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rekabet kavramını ayrıntılı olarak tartışma | Beyin Fırtınası, | |
2 | Rekabet stratejilerine ilişkin teorik arka planı derinlemesine inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Rekabet stratejilerinin belirlenmesine ve uygulanmasına ilişkin çerçeve ve teknikleri inceler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Örnek olay incelemeleri yapar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rekabet ve strateji temel kavramlar | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
2 | Stratejik düşünce okullarında rekabet ve strateji | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
3 | Coğrafi konumlar arası rekabet | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
4 | Ulusların rekabet üstünlüğü | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
5 | Kümelemeler ve rekabet | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
6 | Toplumsal sorunlara rekabetçi çözümler | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
7 | Şehir merkezlerindeki varoşların rekabet üstünlüğü | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
8 | Ara sınav | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
9 | Sağlık hizmetlerinde Rekabeti Yeniden Tanımlamak | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
10 | Strateji hayırseverlik ve kurumsal sosyal sorumluluk | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
11 | Hayır severliğin yeni gündemi değer yaratmak | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
12 | Strateji ve toplum | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
13 | Strateji -rekabet ve liderlik | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
14 | Strateji-rekabet ve liderlik | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Porter, M. Rekabet üzerine, Marka Doğu Marmara Kalkınma Ajansı |
Ders Kaynakları | Porter, M "Competitive Advantage of Nations" |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rekabet kavramını ayrıntılı olarak tartışma | |||||||||
2 | Rekabet stratejilerine ilişkin teorik arka planı derinlemesine inceler | |||||||||
3 | Rekabet stratejilerinin belirlenmesine ve uygulanmasına ilişkin çerçeve ve teknikleri inceler | |||||||||
4 | Örnek olay incelemeleri yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |