Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam ve Tutundurma | ISL 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlama boyutuyla reklamcılık tanıtılacaktır |
Dersin İçeriği | Bu derste pazarlama alanında reklam ve tutundurma konuları ele alınıp incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reklam bütçesi taslağı hazırlama | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Reklam etkinliği ölçümü hesaplama | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Pazarlama iletişimi konularında gerekli iletişim becerilerini ayırt etmek | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Reklam mesajını tüketici davranışlarıyla ilişkilendirmek | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Reklamcılık bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Çeşitli pazarlama iletişimi konularını sorgulama | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Medya planlaması yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
8 | Tutundurma karmasını planlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
9 | Tutundurma programının etkilnliğini ölçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
10 | Reklam stratejileri geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
11 | TV ve Radyo programlarını değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
12 | Basılı medyayı değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
13 | Destek medyayı değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
14 | İletişim modellerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
15 | Uluslararası reklamcılığa planlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam ve Tutundurmaya Giriş | Çetinkaya, Yalçın (2006) Reklamcılık ve Manipülasyon, Ağaç yayıncılık, İstanbul, ss. 1-39 |
2 | Kültür, Toplum, Kimlik | Ogilvy, David (2007), Bir Reklamcının İtirafları, İstanbul, ss. 11-27. |
3 | Etkileşim ve Değişim | Güneri, Belma, (1998), Reklam Araştırmaları, İzmir Reklamcılar Derneği Yayınları, 1.Basım, İzmir. |
4 | İnsan Psikolojisi | Aytemur, Sait, (2006) Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz, İstanbul, Alan yayıncılık,, ss. 44-89. |
5 | Tüketici Davranışları | Baudrillard, Jean (1997) Tüketim Toplumu, Çev. Hazal Delice Çaylı-Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, ss.24-59. |
6 | Yaşam Tarzı | Kocabaş, Füsun, Elden, Müge (1997) Reklam ve Yaratıcı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul, ss. 53-85. |
7 | Reklam ve Teması | Kocabaş, Füsun, Elden, Müge (1997) Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul, ss. 90-115. |
8 | Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Teşvik, Promosyon | Petekoğlu, Filiz Balta (2005) Halkla İlişkiler, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,, ss. 22-45; 209-231. |
9 | ARASINAV | |
10 | İletişim Süreci | Yazıcı, İsmet (1997), Kitle İletişiminde İmaj, Bilim Yayınları, İstanbul, ss. 19-52. |
11 | İlişkisel Yönetim | Reklam Atölyesi, (2005) http://reklam.ilef.net. |
12 | Medya Planlama | http://ilef.ankara.edu.tr/reklam |
13 | Algılama Yönetimi | Saydam, Ali (2006) Algılama Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 70-85. |
14 | Tutundurma Eylem Planı | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Reklam bütçesi taslağı hazırlama | |||||||||
2 | Reklam etkinliği ölçümü hesaplama | |||||||||
3 | Pazarlama iletişimi konularında gerekli iletişim becerilerini ayırt etmek | |||||||||
4 | Reklam mesajını tüketici davranışlarıyla ilişkilendirmek | |||||||||
5 | Reklamcılık bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme | |||||||||
6 | Çeşitli pazarlama iletişimi konularını sorgulama | |||||||||
7 | Medya planlaması yapabilir | |||||||||
8 | Tutundurma karmasını planlayabilir | |||||||||
9 | Tutundurma programının etkilnliğini ölçebilir | |||||||||
10 | Reklam stratejileri geliştirebilir | |||||||||
11 | TV ve Radyo programlarını değerlendirebilir | |||||||||
12 | Basılı medyayı değerlendirebilir | |||||||||
13 | Destek medyayı değerlendirebilir | |||||||||
14 | İletişim modellerini ayırt eder | |||||||||
15 | Uluslararası reklamcılığa planlayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |