Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalite Kontrol Teknikleri | ISL 451 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İstatistiksel prensipleri ve teknikleri üretimin her kademesinde elde edilen verilere uygulayarak kaliteyi geliştirmek ve kontrol etmek ve bu prensipleri ve teknikleri proses geliştirmede kullanmak |
Dersin İçeriği | Örnekleme Teorisi; İstatistiksel Tahmin Teorisi ve Özellikleri; Kalite ve kalite kontrol kavramı nedir?, Kalite bileşenleri; Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler; Kalite Kontrolün Amaçları; Kalite İçin Gerekli Şartlar; Kalite Ölçümü, Kontrol Diyagramları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Temel istatistiksel prensipleri ve teknikleri kalite geliştirme ve kontrolde ifade etme ve kullanma becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kalite kontrol süreçleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Kullanılacak uygun teknik ve yöntemleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Uygulama için istatistiksel paket programları kullanır | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Kalite kontrol tekniğini firmanın rekabetteki başarısı ile ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern İş Dünyasında Kalite Artırımının Önemi | Notlar |
2 | Süreç Kalitesinin Modellenmesi | Notlar |
3 | İstatistik ve Örnekleme Dağılımları | Notlar |
4 | İstatistiksel Kalite Kontrolün Metodoloji ve Filozofisi | Notlar |
5 | Kontrol Diyagramları | Notlar |
6 | Sistem Kapasite Analizleri Süreç ve Ölçümü | Notlar |
7 | Kalite Maliyetleri | Notlar |
8 | Tek Değişkenli İstatistiksel Süreç İzleme | Notlar |
9 | ARASINAV | Notlar |
10 | Çok Değişkenli Süreç İzleme ve Kontrol | Notlar |
11 | Niteliksel Ölçüler için Kontrol Grafikleri | Notlar |
12 | Hareketli Ortalamalar Kontrol Grafikleri | Notlar |
13 | Süreç Yetenek Analizi | Notlar |
14 | Birimler Kontrol Grafikleri | Notlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kartal, Mahmut, İstatistiksel Kalite Kontrolu, Şafak Yayınevi, Erzurum. 1999 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel kavramları tanımlar | |||||||||
2 | Temel istatistiksel prensipleri ve teknikleri kalite geliştirme ve kontrolde ifade etme ve kullanma becerisi kazanır | |||||||||
3 | Kalite kontrol süreçleri açıklar | |||||||||
4 | Kullanılacak uygun teknik ve yöntemleri belirler | |||||||||
5 | Uygulama için istatistiksel paket programları kullanır | |||||||||
6 | Kalite kontrol tekniğini firmanın rekabetteki başarısı ile ilişkilendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |