Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapçaya Giriş | SAU 153 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere temel düzeyde arapça bilgilerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Temel Arapça ile ilgili bilgilerin verilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Harflerin yazılış ve okunuşlarını kavrar. | Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Arapçada kelime türlerini kavrar. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Arapçada cümle türlerini kavrar. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
4 | Fiil türlerini kavrar. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Harf-i Cerleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
6 | Tamlamaları öğrenir. | Anlatım, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Harflerin yazılış ve okunuşları | |
2 | Arapçada kelime türleri | |
3 | Müfret-Müsenna-Cemi (Cemi Türleri) | |
4 | Müzekker-Müennes | |
5 | Marife-Nekre | |
6 | Arapçada cümle türleri. | |
7 | İsim Cümlesi | |
8 | İsim Cümlesi | |
9 | Fiil türleri | |
10 | Mazi-Muzari-Emir | |
11 | Aksam-ı Seb´a | |
12 | Harf-i Cerler | |
13 | Tamlamalar | |
14 | Zamirler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Harflerin yazılış ve okunuşlarını kavrar. |
2 | Arapçada kelime türlerini kavrar. |
3 | Arapçada cümle türlerini kavrar. |
4 | Fiil türlerini kavrar. |
5 | Harf-i Cerleri kavrar. |
6 | Tamlamaları öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |