Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zemin Laboratuarı | YAP 304 | 6 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN İPEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. İsa VURAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere; zeminlerin temel fiziksel özellikleri, kıvam limitleri, tane büyüklüğü, sınıflandırılması, deformasyon ve konsolidasyon parametrelerini belirlemeye ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | İş güvenliğine ilişkin önlemler, zemin laboratuarı alet ve ekipmanları, zeminlerin temel fiziksel özellikleri, zeminlerin kıvam limitleri, zeminlerin tane büyüklükleri, zeminlerin sınıflandırması, zeminlerin deformasyon parametreleri, konsolidasyon ve ani oturma parametreleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş güvenliğine ilişkin önlemleri alarak zemin laboratuar alet ve ekipmanları kullanıma hazır hale getirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Zemin sondaj verilerini yorumlayabilir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Grupla Çalışma, | |
3 | Zeminlerin temel fiziksel özelliklerini belirleyebilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
4 | Zeminlerin kıvam limitlerini belirleyebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Zeminlerin tane büyüklüklerini belirleyerek zeminlerin sınıflandırılmasını yapabilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Zeminlerin deformasyon parametrelerini belirleyebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
7 | Zeminlerinin taşıma gücü değerlerini belirleyebilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
8 | Konsolidasyon ve ani oturmaya ilişkin parametreleri belirleyebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
9 | Zemin sondaj raporu hazırlayabilir. | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş güvenliğine ilişkin önlemler, zemin laboratuarı alet ve ekipmanları | |
2 | Zeminlerin temel fiziksel özellikleri ve zeminlerden örnek alınması | |
3 | Zeminlerin su içeriğinin belirlenmesi | |
4 | Kıvam limitleri deneyleri | |
5 | Kıvam limitleri deneyleri | |
6 | Tane büyüklüğü dağılım analizi | |
7 | Zeminlerin sıkıştırılması | |
8 | Zeminlerin sınıflandırılması | |
9 | ARASINAV | |
10 | Zeminlerde oturma parametrelerinin belirlenmesi | |
11 | Zeminlerde oturma parametrelerinin belirlenmesi | |
12 | Zeminlerde taşıma gücü parametrelerinin belirlenmesi | |
13 | Zeminlerde kayma direnci parametrelerinin | |
14 | Zeminlerde kayma direnci parametrelerinin |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | X | |||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | X | |||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş güvenliğine ilişkin önlemleri alarak zemin laboratuar alet ve ekipmanları kullanıma hazır hale getirebilir. | |||||||||||
2 | Zemin sondaj verilerini yorumlayabilir. | |||||||||||
3 | Zeminlerin temel fiziksel özelliklerini belirleyebilir. | |||||||||||
4 | Zeminlerin kıvam limitlerini belirleyebilir. | |||||||||||
5 | Zeminlerin tane büyüklüklerini belirleyerek zeminlerin sınıflandırılmasını yapabilir. | |||||||||||
6 | Zeminlerin deformasyon parametrelerini belirleyebilir. | |||||||||||
7 | Zeminlerinin taşıma gücü değerlerini belirleyebilir. | |||||||||||
8 | Konsolidasyon ve ani oturmaya ilişkin parametreleri belirleyebilir. | |||||||||||
9 | Zemin sondaj raporu hazırlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 3 |
1. Proje / Tasarım | 5 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 3 |
2. Proje / Tasarım | 5 |
3. Ödev | 4 |
3. Proje / Tasarım | 5 |
4. Proje / Tasarım | 5 |
5. Proje / Tasarım | 5 |
6. Proje / Tasarım | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 3 | 2 | 6 |
Proje / Tasarım | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |