Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deprem Bilimi | YAP 422 | 8 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF SÜMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deprem özellikleri, fay çeşitleri, deprem büyüklüğü, yaygın deprem etkileri, yapısal hasarlar ve alınacak önlemlere ilişkin bilgileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Deprem özellikleri ve çeşitlerini, Levha tektoniği ve fay çeşitlerini, Deprem büyüklüğü kavramlarını, Yaygın deprem etkileri; yüzey yırtılması, oturma, sıvılaşma, yamaç hareketlerini, Depremden kaynaklanan yapısal hasarlarını ve Yapılarda deprem etkilerinin azaltılmasına ilişkin önlemleri öğretmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deprem özelliklerini ve çeşitlerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Levha tektoniği ve fay çeşitlerini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Deprem büyüklüğü kavramlarını açıklayabilme | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Yaygın deprem etkilerini açıklayabilme | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Depremden kaynaklanan yapısal hasarları açıklayabilme | Anlatım, | |
6 | Yapılarda deprem etkilerinin azaltılmasına ilişkin önlemleri açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve genel tanımlar | |
2 | Deprem özellikleri ve çeşitleri | |
3 | Deprem özellikleri ve çeşitleri | |
4 | Levha tektoniği ve fay çeşitleri | |
5 | Levha tektoniği ve fay çeşitleri | |
6 | Deprem büyüklüğü kavramları | |
7 | Deprem büyüklüğü kavramları | |
8 | Yaygın deprem etkileri; yüzey yırtılması, oturma, sıvılaşma, yamaç hareketleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yaygın deprem etkileri; yüzey yırtılması, oturma, sıvılaşma, yamaç hareketleri | |
11 | Depremden kaynaklanan yapısal hasarlar | |
12 | Depremden kaynaklanan yapısal hasarlar | |
13 | Yapılarda deprem etkilerinin azaltılmasına ilişkin önlemler | |
14 | Yapılarda deprem etkilerinin azaltılmasına ilişkin önlemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | ||||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deprem özelliklerini ve çeşitlerini açıklayabilme | |||||||||||
2 | Levha tektoniği ve fay çeşitlerini açıklayabilme | |||||||||||
3 | Deprem büyüklüğü kavramlarını açıklayabilme | |||||||||||
4 | Yaygın deprem etkilerini açıklayabilme | |||||||||||
5 | Depremden kaynaklanan yapısal hasarları açıklayabilme | |||||||||||
6 | Yapılarda deprem etkilerinin azaltılmasına ilişkin önlemleri açıklayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |