Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Temini ve Çevre Sağlığı | YAP 421 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM YÜKSEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su temini ve çevre sağlığı ile ilgili kavramları tanımlayarak, Su temini yöntemlerini ve proje kriterlerini açıklamak suretiyle nüfusa göre bir merkeze veya yerleşim bölgesine su teminin nasıl yapılacağını projelendirerek açıklamak ve sonuçta da yapılan bu hesaplama ve projelendirilmelerin çevre etkileri değerlendirmesi kriterlerine uygunluğunu araştırarak çevre sağlığının temin edilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Su tüketimini ve Su kaynaklarını açıklayarak sınıflandırabilme, Su teminini ve Su temini yöntemlerini açıklayabilme, Çevre ve Çevre sağlığı ile ilgili bilgileri ve kriterleri verebilme, Çevresel parametrelerin değerlendirilmesini sağlayabilme, Su temini ve Çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi irdeleyebilme ve Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi donanımı sağlayabilme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’deki Su tüketimini ve Su kaynaklarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Su teminini ve Su temini yöntemlerini açıklayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çevre ve Çevre sağlığı ile ilgili bilgileri ve kriterleri verebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevresel parametrelerin değerlendirilmesini sağlayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Su temini ve Çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi donanımı sağlayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Tanımlar | |
2 | Su tüketimi | |
3 | Su kaynakları | |
4 | Su kaynakları | |
5 | Su temini ve yöntemleri | |
6 | Su temini ve yöntemleri | |
7 | Çevre sağlığı | |
8 | Çevre sağlığı | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Çevresel parametreler | |
11 | Çevresel parametreler | |
12 | Su temini ve Çevre sağlığı arasındaki ilişki | |
13 | Su temini ve Çevre sağlığı arasındaki ilişki | |
14 | Çevre sağlığı tesisleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Su Temini ve Çevre Sağlığı Ders Notları, İbrahim Yüksel, 2002. |
Ders Kaynakları | [2] Su Getirme ve Kanalizasyon, Yılmaz MUSLU, İTÜ Yayınları 1982. [3] Su Temini ve Çevre Sağlığı Mehmet KARPUZCU, İTÜ Yayınları 1985. [4] Yapıda Sıhhi Tesisat, Cavit SİDAL, E.Sait ÖZ., Emel Matbaacılık, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | X | |||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | ||||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | ||||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | X | |||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | X | |||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye’deki Su tüketimini ve Su kaynaklarını açıklar | |||||||||||
2 | Su teminini ve Su temini yöntemlerini açıklayabilir | |||||||||||
3 | Çevre ve Çevre sağlığı ile ilgili bilgileri ve kriterleri verebilir | |||||||||||
4 | Çevresel parametrelerin değerlendirilmesini sağlayabilir | |||||||||||
5 | Su temini ve Çevre sağlığı arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir | |||||||||||
6 | Çevre sağlığı tesisleri hakkında bilgi donanımı sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |