Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bina Bilgisi | YAP 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET CELAL APAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Tahir AKGÜL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bina yapılarını sınıflandırma, mekânları yönlendirme, boyutlandırma, ilişkilendirme, aydınlatma ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmak amacıyla tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bina sınıflandırılması. Bina tasarımında insan ve eşya ölçülerinin önemi, eşyaların şekil ve boyutları. Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgiler. Mekanların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımlar. Bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar. Bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özellikleri konularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bina yapılarını sınıflandırabilir | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, | |
2 | Bina tasarımında kullanılan insan ve eşya boyutlarını açıklayabilir. | Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgileri açıklayabilir. | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, | |
4 | Mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılmasını, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımları açıklayabilir. | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esasları açıklayabilir. | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, | |
6 | Bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilir. | Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bina sınıflandırılması | |
2 | Bina tasarımında insan ve eşya ölçülerinin önemi | |
3 | Bina tasarımında eşyaların şekil ve boyutları. | |
4 | Mekanların yönlendirilmesi | |
5 | Mekanların boyutlandırılması | |
6 | Mekanların ilişkilendirilmesi | |
7 | Mekanların aydınlatılması | |
8 | Mekanların iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımlar | |
9 | ARASINAV | |
10 | Bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar | |
11 | Bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar | |
12 | Bina projelerinin tasarlanması | |
13 | Bina projelerinin tasarlanması | |
14 | Bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şükrü Şumnu; “Bina Tasarım İlkeleri”, Ders Kitabı, SAU Yayınları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yapı teknolojileri alanındaki teknik kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık teknik problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, yapı teknolojileri ile ilgili konularda bilgilendirmek, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek. | X | |||||
3 | Yapı teknolojileri alanında, tasarım ve projelendirme çalışmalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan projeleri okumak, geliştirmek, uygulamak, denetlemek ve kontrolörlük yapabilmek. | X | |||||
4 | Yapı teknolojileri alanında yer alan deneysel çalışmaları ve arazi uygulamalarını bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan deneyleri ve arazi uygulamalarını denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
5 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
6 | Yapı teknolojileri alanında yer alan duvar tekniklerini, yalıtım teknikleri, kalıp sistemleri ve demir donatı uygulama tekniklerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan uygulamaları denetlemek ve kontrol edebilmek. | X | |||||
7 | Yapı sisteminin uygulamasına yönelik olarak yer belirleme (ölçme), kazı ve dolgu işlemlerini bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak, yapılmış olan işlemleri denetleme ve kontrol edebilmek. | X | |||||
8 | Yapı sistemlerinin uygulamasına yönelik işlemleri bağımsız olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler ile bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | X | |||||
9 | Yapı teknolojileri alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olmak. | X | |||||
11 | Yapı teknolojileri alanında girişimci, rekabetçi, yönetici ve sosyal olmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bina yapılarını sınıflandırabilir | |||||||||||
2 | Bina tasarımında kullanılan insan ve eşya boyutlarını açıklayabilir. | |||||||||||
3 | Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgileri açıklayabilir. | |||||||||||
4 | Mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılmasını, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımları açıklayabilir. | |||||||||||
5 | Bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esasları açıklayabilir. | |||||||||||
6 | Bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özelliklerini açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |