Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelişim ve Öğrenme | EBB 215 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir ayrıca çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektirincelemektir ayrıca Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | PSİKOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARINI AÇIKLAR | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
2 | ÇOCUK VE ERGENLERİN PSİKOLOJİSİNİ AÇIKLAR | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | ÇOCUKLARIN FİZİKSEL VE SOSYAL GELİŞİMLERİNİ AÇIKLAR | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | ÇOCUKLARIN VE ERGENLERİN SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLERİNİ AÇIKLAR | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | ÖĞRENME PSİKOLOJİNİ TANIMLAR | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | ÖĞRENMEYE ETKEN OLAN YAPILARI DENETLER | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | ÖĞRENMEDE DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLARI TANIMLAR | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | SOSYAL ÖĞRENME TEORİLERİNİ DEĞERLENDİRİR | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | |
2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | |
3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | |
4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | |
5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | |
6 | Kişiliğin Gelişimi | |
7 | Öğrenme Nedir? | |
8 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | |
9 | Öğrenme Teorileri | |
10 | Ara sınav | |
11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | |
12 | Öğrenme Etkenleri | |
13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | |
14 | Sosyal Öğrenme Teorileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | ||||||
7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | PSİKOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARINI AÇIKLAR | ||||||||||||
2 | ÇOCUK VE ERGENLERİN PSİKOLOJİSİNİ AÇIKLAR | ||||||||||||
3 | ÇOCUKLARIN FİZİKSEL VE SOSYAL GELİŞİMLERİNİ AÇIKLAR | ||||||||||||
4 | ÇOCUKLARIN VE ERGENLERİN SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMLERİNİ AÇIKLAR | ||||||||||||
5 | ÖĞRENME PSİKOLOJİNİ TANIMLAR | ||||||||||||
6 | ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR | ||||||||||||
7 | ÖĞRENMEYE ETKEN OLAN YAPILARI DENETLER | ||||||||||||
8 | ÖĞRENMEDE DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLARI TANIMLAR | ||||||||||||
9 | SOSYAL ÖĞRENME TEORİLERİNİ DEĞERLENDİRİR |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |