Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | EBB 303 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RASİM SOYLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RASİM SOYLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir öğretmenin okulda ve sınıfta yetkinliği, sınıf düzeni ve disiplinini sağlayabilmesi, ders ve öğrenciler üzerinde etkin olması için yeterli donanıma sahip olabilmek. Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için gerekli iletişim ve yeterliliğe sahip olmak. |
Dersin İçeriği | a) Sınıf yönetimi yeterliğini tanımasına; b) öğretimde sınıf yönetiminin önemini kavramalarına; c) sınıf yönetimine ilişkin kuramları analiz edebilmelerine; d) sınıf yönetiminde kendisi ve başkalarının rol ve sorumluluklarını değerlendirebilmesine; e) zamanı ve öğretimi yönetme bilgisine; f) öğrencileri ve sınıf ortamını etkileyen diğer yetişkinlerle etkili iletişim kurabilme becerilerine ulaşmalarına yardımcı olmaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır. | ||
2 | Bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||
3 | Sınıf yönetiminde özgüven kazanır | ||
4 | Sınıf hakimiyeti ve derse iyi hazırlanma |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | PPT SUNUM VE KAYNAK KİTAPLAR |
2 | SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ | |
3 | SINIF İÇİ İLETİŞİM | |
4 | SINIFTA MOTİVASYON | |
5 | DİSİPLİN MODELLERİ | |
6 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ | |
7 | ARA SINAV | |
8 | SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ | |
9 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ | |
10 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA | |
11 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ | |
12 | OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ | |
13 | ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ | |
14 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
1 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
13 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |