Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri | EBB 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RASİM SOYLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RASİM SOYLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KULLANILAN ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR. SANAT EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDE KULANILAN ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ VE TEKNİKLERİNİ KAVRAR. |
Dersin İçeriği | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ OLARAK: SUNUŞ YÖNTEMİ, BULUŞ YÖNTEMİ, SORU-CEVAP YÖNTEMİ, PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ, GRUPLA ÇALIŞMA YÖNTEMİ, DRAMA VE ROL YAPMA YÖNTEMİ, BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİ, ALTI ŞAPKA TEKNİĞİ, PROJE TEKNİĞİ, TAM ÖĞRENME, ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ, KUBAŞIK ÖĞRENME GİBİ YÖNTEMLER ÖĞRENİLECEKTİR. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Milli eğitimin temel yaklaşım felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını değerlendirir. | ||
2 | Özel öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır | ||
3 | Özel öğretim yöntemlerinde teknolojik gelişmeleri kullanır | ||
4 | Özel öğretimde kullanılan stratejileri bilir ve kullanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel öğretim yöntemleri tanımlama, sınıflandırma | |
2 | Eğitimin genel ve özel amaçları | |
3 | Eğitimde yöntemler | |
4 | Öğretim stratejileri | |
5 | Öğretim teknikleri | |
6 | Öğretim araç ve gereçleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Eğitim ve öğretim materyalleri | |
9 | Eğitim ve öğretimde temalar | |
10 | Görsel materyaller | |
11 | Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımı | |
12 | Özel öğretim materyal gelilştirme | |
13 | Eğitim ve öğretim kaynaklarını verimli kullanma | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ABDULKADİR UZUNÖZ, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİYAYINLARI, 2023. VEDAT MZSOY, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI, 2009. KAZIM ARTUT, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, 2010. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
14 | 0 MB | ||
14 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |