Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri | EBB 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RASİM SOYLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RASİM SOYLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KULLANILAN ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR. SANAT EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDE KULANILAN ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ VE TEKNİKLERİNİ KAVRAR. |
Dersin İçeriği | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ OLARAK: SUNUŞ YÖNTEMİ, BULUŞ YÖNTEMİ, SORU-CEVAP YÖNTEMİ, PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ, GRUPLA ÇALIŞMA YÖNTEMİ, DRAMA VE ROL YAPMA YÖNTEMİ, BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİ, ALTI ŞAPKA TEKNİĞİ, PROJE TEKNİĞİ, TAM ÖĞRENME, ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ, KUBAŞIK ÖĞRENME GİBİ YÖNTEMLER ÖĞRENİLECEKTİR. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Milli eğitimin temel yaklaşım felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını değerlendirir. | ||
2 | Özel öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır | ||
3 | Özel öğretim yöntemlerinde teknolojik gelişmeleri kullanır | ||
4 | Özel öğretimde kullanılan stratejileri bilir ve kullanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel öğretim yöntemleri tanımlama, sınıflandırma | |
2 | Eğitimin genel ve özel amaçları | |
3 | Eğitimde yöntemler | |
4 | Öğretim stratejileri | |
5 | Öğretim teknikleri | |
6 | Öğretim araç ve gereçleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Eğitim ve öğretim materyalleri | |
9 | Eğitim ve öğretimde temalar | |
10 | Görsel materyaller | |
11 | Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımı | |
12 | Özel öğretim materyal gelilştirme | |
13 | Eğitim ve öğretim kaynaklarını verimli kullanma | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ABDULKADİR UZUNÖZ, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİYAYINLARI, 2023. VEDAT MZSOY, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI, 2009. KAZIM ARTUT, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, 2010. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
14 | 0 MB | ||
14 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |