Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri | EBB 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RASİM SOYLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RASİM SOYLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KULLANILAN ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR. SANAT EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDE KULANILAN ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ VE TEKNİKLERİNİ KAVRAR. |
Dersin İçeriği | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ OLARAK: SUNUŞ YÖNTEMİ, BULUŞ YÖNTEMİ, SORU-CEVAP YÖNTEMİ, PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ, GRUPLA ÇALIŞMA YÖNTEMİ, DRAMA VE ROL YAPMA YÖNTEMİ, BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİ, ALTI ŞAPKA TEKNİĞİ, PROJE TEKNİĞİ, TAM ÖĞRENME, ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ, KUBAŞIK ÖĞRENME GİBİ YÖNTEMLER ÖĞRENİLECEKTİR. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Milli eğitimin temel yaklaşım felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını değerlendirir. | ||
2 | Özel öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır | ||
3 | Özel öğretim yöntemlerinde teknolojik gelişmeleri kullanır | ||
4 | Özel öğretimde kullanılan stratejileri bilir ve kullanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel öğretim yöntemleri tanımlama, sınıflandırma | |
2 | Eğitimin genel ve özel amaçları | |
3 | Eğitimde yöntemler | |
4 | Öğretim stratejileri | |
5 | Öğretim teknikleri | |
6 | Öğretim araç ve gereçleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Eğitim ve öğretim materyalleri | |
9 | Eğitim ve öğretimde temalar | |
10 | Görsel materyaller | |
11 | Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımı | |
12 | Özel öğretim materyal gelilştirme | |
13 | Eğitim ve öğretim kaynaklarını verimli kullanma | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ABDULKADİR UZUNÖZ, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİYAYINLARI, 2023. VEDAT MZSOY, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI, 2009. KAZIM ARTUT, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, 2010. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
14 | 0 MB | ||
14 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |