Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması EBB 404 8 1 + 8 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Prof. HATİCE SELEN TEKİN, Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Prof.Dr. SERTAN DEMİR, Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Öğr.Gör. EDA ERTURAL, Öğr.Gör.Dr. ATALAY DURMAZ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN, Arş.Gör.Dr. MURAT CAN DİLBER, Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ, Doç.Dr. RASİM SOYLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine dala iyi hazırlanmalarını, öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını gerçek bir eğitim-öğretim ortamı içinde kullanabilme yeterliği kazanmalarını sağlayabilmektir.  

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf yönetimi alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dönemi Planlama
2 Öğretmenin Okuldaki Bir Günü / Okulun Örgütsel ve Fiziki Yapısı / Okul ve Sınıf Kuralları
3 Öğrencinin Okuldaki Bir Günü / Dersin Yöntemi ve Sınıf Kontrolü
4 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
5 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
6 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
7 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
8 Ara Değerlendirme
9 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
10 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
11 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
12 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
13 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 9 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,84
Dersin AKTS Kredisi 10