Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim Teknolojileri EBB 401 7 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğretim teknolojisini anlayabilme, öğretim teknolojisinin önemini kavrama, öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitimde bilgi teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalarından haberdar olma, öğretim materyali tasarlama konusunda güncel bilgiye sahip olma.

Öğretim teknolojilerine ilişkin kavramları tanımlayabilme. Temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilme. Öğretim materyali tasarlamada güncel kuram ve süreçleri bilme. Öğrenme yaklaşımlarını bilme ve materyal tasarlama süreçlerini bu yaklaşımlar bağlamında gerçekleştirebilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre öğretim sürecine uygun olarak geliştirebilme. Eğitimde bilgi teknolojilerinin nasıl kullanıldığını açıklayabilme. Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilme. 

Dersin İçeriği

Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretim teknolojisi kavramını açıklar.
2 Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar.
3 Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar.
4 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar.
5 Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar. Eğitimin, teknolojinin, eğitim teknolojisinin ve öğretim teknolojisinin tanımı.
2 Öğretim teknolojisi ve bilim arasındaki ilişki. Öğretim teknolojisinin ilgi alanları.
3 Eğitimde bilgi teknolojileri. Öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması.
4 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar.
5 Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamalar.
6 Öğretim materyali geliştirmede tasarım ilkeleri.
7 Öğretim materyali geliştirmede öğrenme ve öğretme yöntemleri.
8 Ara sınav.
9 İnternetin tanımı. İnternet ve eğitim uygulamaları.
10 Web 2.0’ın tanımı ve içeriği.
11 Öğretim teknolojileri olarak web 2.0 araçları.
12 Alana özgü nesne ambarı.
13 Tematik öğretim materyali.
14 Öğretim materyallerinin değerlendirmesi.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Kıyıcı, M., Horzum, MB., Akgün, ÖA., Kiper, A., Kırksekiz, A., Demir Kaymak, Z., İşbulan, O., Uysal, M., Tercan, SS., Albayrak, E., Hamutoğlu B., Çam, E., Canan Güngören, Ö., Duman, İ, Gökmen, ÖF. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders notu. 

 

[2] Öğretim Programları https://ttkb.meb.gov.tr 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3