Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitime Giriş EBB 202 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. 

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar.
2 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar.
3 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar.
4 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim öğretim kavramları.
2 EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ.
3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ.
4 SINIF VE OKUL ÇEVRESİ.
5 EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI.
6 EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ.
7 ARA SINAV.
8 EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ.
9 EĞİTİM VE PSİKOLOJİ 10
10 EĞİTİM VE FELSEFE..
11 EĞİTİM VE HUKUK.
12 EĞİTİM VE EKONOMİ.
13 TÜRK EĞİTİM SİSTEM.
14 ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI

BAŞARAN,İ.ETHEM(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA EKİNOKS YAYINLARI

ŞİŞMAN,MEHMET(2006)EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)