Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Döneminde Gelişimsel Değerlendirme ECE 525 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirmenin önemi, ilkelerine ilişkin temel bilgiler, yöntem ve teknikleri tanıma ve uygulamalar yapmaktır.  Farklı kültürlere ait değerlendirme yöntemlerini karşılaştırmaları incelemektir. 

Dersin İçeriği

Erken çocukluk dönemi değerlendirme sistemleri, değerlendirme de ailenin rolü, formal, informal ve alternatif değerlendirme yaklaşımları, kayıt tutma ve raporlama, farklı ülkelerdeki uygulamaları karşılaştırmalı inceleme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirmenin amacı ve önemini açıklar.
2 Bireysel farklılıklar ve erken çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar.
3 Erken çocukluk döneminde kullanılan tanıma ve değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir.
4 Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerine yönelik edindiği teorik bilgiyi kullanarak çocukları değerlendirir ve raporlaştırır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirmenin önemi
2 Erken çocuklukta değerlendirme döngüsü
3 Gözlem
4 Görüşme, Ev Ziyaretleri
5 Projektif Teknikler
6 Sosyometri, Rubrik, Derecelendirme Ölçekleri ve Kontrol Listeleri
7 Portfolyo
8 Oyun yoluyla değerlendirme
9 Dinamik değerlendirme
10 Otantik değerlendirme
11 Teknolojinin değerlendirmede kullanımı
12 Kayıt tutma, raporlaştırma, aile ve diğer kişilerle paylaşma
13 Çocuk gözlem sunumları
14 Çocuk gözlem sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Zembat, R. & Tunçeli, H.İ. (2022). Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Teknikler ve Güncel Ölçme Araçları. Nobel Yayıncılık. Ankara. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. X
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. X
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. X
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. X
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. X
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. X
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 30 30
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6