Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dokuma Resim (Tapestry) Sanatı II GTS 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MİNE TAYLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dokumanın sanatsal bir ifade biçimi olarak kullanılması ve dokuma resim sanatına yeni yorumlar getirilmesi.

Dersin İçeriği

Dokuma resim sanatının tarihi ve gelişim süreci ile günümüzdeki durumunun incelenmesi. Geleneksel dokumalarda kullanılan renk, malzeme ve tekniğin tanıtılması. Bu bilgiler ışığında farklı malzeme ve teknikleri bir araya getiren çağdaş tasarımların uygulanması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dokuma resmin tanımı ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Geleneksel dokumalarda kullanılan tezgah tipleri, teknikler, renkler ve malzemeleri tanır.
3 Tasarım ilkelerini kullanır.
4 Yeni tasarım önerileri sunar.
5 Sanatsal bir ifade biçimi olarak dokumayı kullanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dokuma resmin tanımı ve tarihi gelişimi, hakkında genel bilgi
2 Geleneksel dokumalarda kullanılan tezgah tipleri, teknikler, renkler ve malzemelerin tanıtılması
3 Tasarım konusunun belirlenmesi ve tasarıma başlama
4 Tasarım sürecinin devamı
5 Tasarımın tamamlamanması ve boyut-teknik-malzeme önerilerinin tartışılması
6 Tasarımın dokunması
7 Tasarımın dokunması
8 Vize
9 Tasarımın dokunması
10 Tasarımın dokunması
11 Tasarımın dokunması
12 Tasarımın dokunması
13 Tasarımın dokunması
14 Dokumanın bitiş işlemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tekstil ve dokuma resim sanatı ile ilgili tüm yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynaklar, sergiler, müzeler ve özel koleksiyonlar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve konusuna yetkin olarak uyarlayabilmek. X
2 Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek konusunda yetkin olmak. X
3 Geleneksel sanatların uygulanmasında kullanılan tüm yüzey ve uygulama malzemelerini bilmek, kullanabilmek konusunda yetkin olmak. X
4 Geleneksel sanatlarda konusu ile ilgili tüm alanlarda, farklı yüzyıllarda kullanılan renkleri bilmek, hazırlayabilmek; tasarlanan uygulamada doğru şekilde kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları bilmek, kullanabilmek; farklı yüzyıllarda kullanılan kavramları, konuları, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini bilmek; her türlü bilgi ve donanımla klasik ve özgün tasarımlar ortaya koyabilme konularında yetkinliğe sahip olmak. X
5 Tasarımı uygulamak veya araştırılan konuyu sunmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını bilmek, kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek konularında yetkin olmak. X
6 Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı yetkin olarak akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamak. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapabilme yetkinliğinde olmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak. X
9 Öğrenmeyi öğrenme yetkinliğine sahip olmak. Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip edip, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme yetkinliğine sahip olmak.
10 Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapacak yetkinlikte olmak. X
11 Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. X
12 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
13 Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme yetkinliğine sahip olmak. Sahip olunan bilgi, beceri ve fikirlerini bilimsel yöntemlerle analiz etmek, değerlendirmek için kullanabilmek yetkinliğine sahip olmak. X
14 Yaşam boyu öğrenmenin sürdürülmesi gerektiği bilinci ve bunu gerçekleştirme yetkinliğine sahip olmak. X
15 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp kavrayabilmek ve bunları karşılaştırıp sentezleyebilmek yetkinliğine sahip olmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Proje / Tasarım 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 2 10 20
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6